-
Neirolingvistiskā programmēšana, cilvēku tipi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas ir NLP | 4 |
2. | NLP būtība | 7 |
3. | NLP pamatpieņēmumi | 10 |
4. | Cilvēka vadošās reprezentatīvās sistēmas | 14 |
4.1. | Vizuālā tipa cilvēki | 15 |
4.2. | Kinestētiskā tipa cilvēki | 15 |
4.3. | Audiālā tipa cilvēki | 16 |
4.4. | 10. - 12. klašu skolēnu aptaujas testa rezultāti | 17 |
5. | Otra cilvēka reprezentatīvo sistēmu noteikšana | 19 |
6. | Cilvēka metaprogrammas | 23 |
7. | Cilvēka laika līnijas | 25 |
7.1. | Ejošā laika cilvēks | 25 |
7.2. | Precīzā laika cilvēks | 25 |
Secinājumi | 26 | |
Izmantotā literatūra | 27 | |
Anotācija | 28 | |
АННОТАЦИЯ | 29 | |
Pielikumi | 30 |
Diendienā mēs saskaramies ar visdažādākajiem cilvēkiem ne tikai mājās ar ģimenes locekļiem, ar draugiem un paziņām, bet dažkārt pat ar nejaušu garāmgājēju. Katrs cilvēks jebkuru domu vai lietu uztver savādāk, īpaši tas novērojams darba procesā, kad vienādu uzdevumu dažādi cilvēki izpildīs pat ļoti atšķirīgi. Kas nosaka šo dažādo dzīves uztveri? Kā noteikt dažādus cilvēku dzīves uztveres tipus?
Cilvēkiem piemīt tieksme identificēt savas uztveres metaforas ar realitāti, atmiņā paliek nevis pats saturs, bet gan tas, ko sauc par kontekstu – skaņas, sajūtas, tēli. Katrs indivīds realitāti uztver subjektīvi un dažādi, cik pasaulē cilvēku, tik realitāšu, jo viens pasauli uztver ar redzi, otrs ar ožu, trešais dzīvo, klausoties. Iekšējā reprezentācija tiek izteikta ar redzes, dzirdes un kinestētiskām sajūtām un ir ārējās – objektīvi pastāvošās pasaules interpretācija.
NLP (neirolingvistiskā programmēšana) ir izstrādāta virkne dažādu cilvēku atšķirības modeļu, darbā tika izmantoti tikai daži – NLP vispārīgās tendences, NLP pamatpieņēmumi, cilvēka vadošās reprezentatīvās sistēmas un to noteikšana, cilvēka meta programmas un cilvēka laika uztvere.
Darba mērķis – izveidot multimediju disku par jaunlatviešiem, latviešu literatūras aizsācējiem.
Hipotēze - uzskates materiālu izmantošana mācību stundās ir viens no labākajiem veidiem kā pasniegt mācību vielu, jo lielākā daļa skolēnu ir vizuālās uztveres tipa
Uzdevumi:
- izzināt pieejamo teorētisko informāciju par reprezentatīvajām sistēmām, par NLP pamatpaņēmieniem, cilvēka radošajām reprezentatīvajām sistēmām no NLP viedokļa, otra cilvēka reprezentatīvā tipa noteikšanu, cilvēka metaprogrammām no NLP viedokļa, cilvēka laika līnijām,
- analizēt izzināto informāciju,
- veikt aptauju jauniešu vidū, lai noskaidrotu kurš tips ir vis izplatītākais.
NLP ir zinātne un māksla par cilvēka personīgo meistarību. NLP ļauj sasniegt tos mērķus, pēc kuriem mēs tiecamies. NLP ir paņēmienu, stratēģiju un tehniku sistēma, kas ļauj izmantot daudzpusīgās cilvēka prāta iespējas. NLP mērķis ir: dot ieskatu kā visefektīvāk darbojoties pielietot pašu spēcīgāko instrumentu uz planētas – cilvēka saprātu. [5]
Nosaukumā neirolingvistiskā programmēšana daļa „neiro” norāda uz to, ka nepieciešams zināt un saprast procesus cilvēka nervu sistēmā, kas atbild par informācijas saņemšanu, glabāšanu un tālāko izmantošanu, „lingvistiskā” – norāda uz valodas nozīmi cilvēka domāšanas un darbības procesā, "programmēšana” – norāda uz cilvēka domāšanas un darbības sistēmiskumu, secību. Tulkojumā no grieķu valodas vārds „programma” nozīmē „precīza soļu sistēma, lai sasniegtu kādu rezultātu”. [21]…
Darbā ir veikta aptauja 10. - 12. klašu skolēnu vidū, kuras rezultāti ir apkopoti un izanalizēti. ZPD tiek apskatītas šādas tēmas: Kas ir neirolingvistiskā programmēšana, NLP būtība, NLP pamatpieņēmumi, cilvēka vadošās reprezentatīvās sistēmas, vizuālā tipa cilvēki, kinestētiskā tipa cilvēki, audiālā tipa cilvēki, otra cilvēka reprezentatīvo sistēmu noteikšana, cilvēka metaprogrammas, cilvēka laika līnijas - ejošā laika cilvēks, precīzā laika cilvēks
- Cilvēku savstarpējā saskarsme
- Neirolingvistiskā programmēšana, cilvēku tipi
- Zīmēšanas nozīme cilvēku un dzīvnieku dzīvē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Temperamenta tipi
Research Papers for secondary school18
Evaluated! -
Neirolingvistiskā programmēšana
Research Papers for secondary school4
Evaluated! -
Saskarsmes loma cilvēku dzīvē un profesijā
Research Papers for secondary school2
-
Stress - stresa skaidrojums, ietekme uz cilvēku
Research Papers for secondary school3
-
Temperamentu tipi
Research Papers for secondary school8