Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:325967
 
Evaluation:
Published: 13.07.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Reklāmas nozīme un efektivitāte    8
1.1.  Reklāmas būtība    8
1.2.  Efektīva reklāma    10
1.2.1.  Maza iedarbība    11
1.2.2.  Humors    11
1.2.3.  Seksuālā pievilcība    12
1.2.4.  Skaidra informācija un spēcīgi argumenti    12
1.2.5.  Radošums    13
1.3.  Reklāmas vēstījumi    13
1.3.1.  Instrumentālie vēstījumi    13
1.3.2.  Attieksmes vēstījumi    14
1.3.3.  Apliecinošie vēstījumi    14
1.3.4.  Salīdzinošie vēstījumi    14
2.  Neverbālie elementi    16
2.1.  Semiotika    16
2.2.  Neverbālo elementu nozīme reklāmas attēlā    17
2.3.  Reklāmas attēlos izmantoto neverbālo elementu raksturojums    18
2.3.1.  Kameras pozicionējums    18
2.3.2.  Kompozīcija    19
2.3.3.  Krāsa    20
2.3.4.  Izmērs    22
3.  Uzņēmuma Bite Latvija apraksts    23
3.1.  Situācijas analīze    23
3.2.  SWOT analīze    24
3.3.  Konkurentu raksturojums, reklāmas aktivitātes    25
4.  Metodoloģija    27
4.1.  Semiotiskā analīze    27
4.2.  Kontentanalīze    28
5.  Reklāmu analīze    31
5.1.  Kontentanalīzes rezultāti    31
5.2.  Semiotiskā analīze un rezultāti    33
  Secinājumi    41
  Izmantoto informācijas avotu saraksts    44
  Pielikumi    46
Extract

IEVADS
Mūsdienās uzņēmumiem ir ļoti liela konkurence, viens no mārketinga instrumentiem, ko var izmantot lai atšķirtos, paziņot par īpašiem piedāvājumiem, jaunumiem, ir reklāma. Tā ir kļuvusi jau par kultūras, politisko un ekonomisko sabiedrības dzīves faktoru, kas ir kļuvusi ļoti daudzveidīga un sarežģīta. Viena no nozīmīgākajām tendencēm ir tā, ka tā spēj mobilizēt ļoti lielus materiālos un intelektuālos resursus, kurus pareizi izmantojot var radīt efektīvu reklāmu, kas spēj pievērst uzmanību un uzrunāt patērētāju.
Pēc „Datorikas institūta DIVI“ („DI Divi“) apkopotajiem datiem, 2010. gada janvārī no vairāk nekā 9600 Latvijas iedzīvotājiem, kas izmantoja iespēju nomainīt mobilo telekomunikāciju operatoru jeb veikt portāciju, saglabājot iepriekšējo tālruņa numuru, 51% izvēlējās pāriet uz telekomunikāciju uzņēmumu Bite Latvija. Rodas jautājums, kādēļ vairāk kā puse ir izvēlējusies uzņēmumu Bite Latvija? Jo uzņēmums salīdzinot ar konkurentiem ir jauns un tikai pirms 5 gadiem ienācis Latvijas telekomunikācijas tirgū. Vai tā ir bijusi efektīva reklāma? Līdz ar to kursa darba autore uzskata par aktuālu izpētīt, vai efektīva reklāma, izmantojot neverbālos elementus, ir bijusi viena no panākuma atslēgām. Pētījuma problēma – efektivitāte.
Pētījuma objekts ir Bite Latvija 2009. gada reklāmas drukātajos medijos. Pētījuma priekšmets – reklāmās izmantotie neverbālie elementi. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kādi neverbālie elementi tiek izmantoti Bite Latvija reklāmās, cik bieži tie parādās vizuālajā vēstījumā, kāds ir šo elementu un pašas reklāmas vēstījums. Pēc pētījuma veikšanas, secināt, vai reklāmas bijušas efektīvas un ir viens no iemesliem panākumu gūšanā. Konkrētā mērķa sasniegšanai kursa darba izstrādes gaitā ir jārealizē šādi izvirzītie uzdevumi:
o Apkopot un analizēt teorētisko literatūru par reklāmas būtību, neverbālajiem elementiem, ar mērķi izprast reklāmu, tās efektivitāti un neverbālo elementu nozīmi reklāmas vēstījumos;
o Aplūkot, kādus komponentu izmanto efektīvai reklāmai un kādi var būt reklāmas vēstījumi, kā arī raksturot biežāk izmantotos neverbālo elementus reklāmas attēlos;
o Apskatīt uzņēmumu Bite Latvija, veicot situācijas analīzi, SWOT analīzi, kā arī īsi raksturot konkurentus un reklāmas aktivitātes;

o Veikt empīrisku pētījumu:
Veicot kontentanalīzi noskaidrot, kādi neverbālie elementi parādās Bite Latvija reklāmās un cik bieži, kā arī kādi reklāmas vēstījuma veidi visbiežāk tiek izmantoti ;
Veicot reklāmu semiotisko analīzi, identificēt izmantotos elementus un tos aprakstīt, noskaidrojot kādas asociācijas šie elementi izraisa, interpretēt to nozīmi;
Apkopot informāciju par identificētajiem neverbālajiem elementiem, to paustajām nozīmēm, asociācijām;
Analizēt iegūto informāciju un izdarīt secinājumus.
Kursa darba teorētisko bāzi veido dažādu teorētiķu un speciālistu (W. F. Ārens (W. F. Arens), E. Šīfers (E. Schaefer), Dž. Blaits, G. J. Telis (G. J. Tellis), M. Veide, H. Kurgmans (H. Kurgman), R. Vaits (R. White), B. Bergstrems, Č. Pīrs (C. S. Peirce), G. Kress (G. Kress), P. Mesaris (P. Messaris), J. Viliamsons (J. Williamson), T. Leuvens (T. van Leeuwen)) uzskati par jēdziena „reklāma”, „semiotika” skaidrojumu un šo jēdzienu raksturojumu, kā arī neverbālo elementu nozīmi reklāmas attēlos, vēstījumā, viedokļi par to, kādas ir efektīva reklāma, kas tajā ir jāizmanto un kādi mēdz būt reklāmas vēstījumi.
Empīrisko daļu kursa darbā ietver uzņēmuma Bite Latvija 2009. gada reklāmu attēlu analīze, pielietojot kvantitatīvo pētījuma metodi – kontentanalīzi un kvalitatīvo metodi – semiotisko analīzi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1307341
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register