Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:425249
 
Evaluation:
Published: 04.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  No vardarbības cietušie bērni sociālā pedagoga skatījumā    3
1.1.  Ievads    3
1.2.  Vardarbība latviešu un citu tautu mitoloģijā    3
1.3.  Vardarbība kā sociāla problēma Latvijā    4
1.4.  Vardarbības izpausmes formas    4
1.5.  Vardarbība un bērns    6
1.6.  Sociālā pedagoga loma    7
1.7.  Nobeigums    10
2.  Izmantotā literatūra    11
Extract

Mūsdienu sabiedrībai ir raksturīgi jaunu dzīves vērtību, to satura un īstenošanas formu meklējumi. Tā rezultātā pieaug dažādi konflikti, likumpārkāpumi un aizvien biežāk par apdraudējuma objektiem kļūst bērni. Vai mūsu spēkos ir paglābt bērnus no šodienas negāciju izpausmēm, pasargāt no varbūtējām nelaimēm?
Sociālo pedagogu, kas strādā bērnudārzos, skolās, internātos u.c. mācību, rehabilitācijas iestādēs vai dažādos atbalsta centros, mērķis ir sakārtot bērnu un jauniešu dzīvi ar audzināšanas palīdzību. Šīs iestādes var kļūt par veiksmīgu socializācijas vidi bērnam, kam izdevies pārvarēt savas emocionālās un sociālās problēmas. Pedagogam nepieciešams iepazīt un iekļauties savu audzēkņu sociālajā telpā, jo vardarbīga izturēšanās bērniem rada lielas pašvērtības problēmas, kas ir par iemeslu viņu „izstumšanai” no sociālās vides – skolas, ģimenes, draugu un vienaudžu vidus. Darbojoties šajā specifiskajā vidē sociālā pedagoga uzdevums saistās ar problēmas identificēšanu, sociālās diagnozes noteikšanu un psihosociālas palīdzības sniegšanu problēmas atrisināšanā. Skolēniem jāsaņem konsultācijas par tiesību pamatiem, tiesisko normu un zināšanu praktisko pielietojumu, apgūstot personīgās aizsardzības iemaņas, jāmācās izvērtēt konflikta un riska situācijas, jāattīsta prasmes rīkoties ekstremālās situācijās.
Konvencijas par Bērna tiesībām 37.pants nosaka, ka dalībvalstis gādās, lai
a) neviens bērns netiktu pakļauts spīdzināšanai vai citam cietsirdīgam, necilvēcīgam vai viņa pašcieņu pazemojošam apiešanās veidam vai sodam. [1; 14.lpp.]
Lai gan Latvija ir pievienojusies ANO Bērnu tiesību konvencijai un ir pieņemts Bērnu tiesību aizsardzības likums, kā arī valstī izveidots bērnu tiesību aizsardzības iestāžu tīkls, kas ietver bāriņtiesas, bērnu tiesību aizsardzības centrus u.c. iestādes, bērni aizvien biežāk kļūst par vardarbības upuriem, tiek iebiedēti, uzpirkti un apmānīti. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register