Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:825605
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.10.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 19 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Nodarbinātības teorētiskie aspekti    5
1.1.  Nodarbinātības jēdziens un vēsture    5
1.2.  Pilnīga nodarbinātība    8
1.3.  Normatīvie akti    9
2.  Nodarbinātības rādītāju analīze Latvijā    12
2.1.  Latvijas darba tirgus raksturojums    12
2.2.  Nodarbinātības rādītāji    14
3.  Jauniešu nodarbinātības problēmas    16
3.1.  Jauniešu nodarbinātība    16
3.2.  Jauniešu nodarbinātības rādītāju analīze    19
3.3.  Jauniešu nodarbinātības problēmu iemesli    23
4.  Aptaujas rezultātu analīze    26
5.  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotie avoti    31
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
1. Visgrūtāk darbu atrast ir jauniešiem bez profesijas un darba pieredzes, ilgstošajiem bezdarbniekiem, pirmspensijas vecuma bezdarbniekiem un tiem, kuru profesijas netiek pieprasītas darba tirgū.
2. 2010.gada 1.ceturksnī Latvijas darba tirgū vērojams vislielākais bezdarba līmenis - 20,5% no darbspējas vecuma cilvēkiem.
3. Vislielākais nodarbināto skaita kritums no 2007.-2013.gadam bija tieši vīriešiem, jo krīzes laikā strauji samazinājās gadījumu darba apjomi, smagi cieta tādas nozares, kā būvniecība.
4. Jaunieši ir trauslākā un neaizsargātākā sabiedrības daļa, kas biežāk var tikt pakļauta sociāli ekonomiskiem riskiem.
5. Viens no galvenajiem jauniešu bezdarba iestāšanās riskiem ir darba pieredzes trūkums un neatbilstošas zināšanas un praktiskās iemaņas.
6. 65% jauniešu bezdarbnieku nav profesijas, viņi ir ieguvuši tikai pamatizglītību, vidējo izglītību, vai nav ieguvuši pat pamatizglītību.
7. Eiropas Komisija ir izstrādājusi izaugsmes stratēģiju „Eiropa 2020”, kurā izvirzījusi piecus svarīgus mērķus nodarbinātībā, inovācijā, izglītībā, sociālajā integrācijā un enerģētikā, kā arī klimata pārmaiņu iegrožošanā.
8. „Eiropa 2020”galvenās iniciatīvas „Jaunieši kustībā” mērķis ir uzlabot izglītības sistēmas līmeni, veicināt jauniešu ieeju darba tirgū, mudināt jauniešus uz pašnodarbinātību.
9. Jauniešiem būtu svarīgi, ka valdība sniegtu iespēju viņiem turpināt mācības vai radītu iespēju stažēties pie darba devēja.
10. Darba devējam svarīga ir augsta motivācija un nopietna attieksme pret darbu, kas diemžēl daudziem jauniešiem nepiemīt.
11. Jauniešu vidū izplatīts ir pusslodzes darbs, lai varētu savienot ar mācībām vai citām aktivitātēm.
12. Viena no iespējām jauniešiem, kuriem nav iespēju turpināt mācības augstskolā vai iegūt darbu, ir brīvprātīgais darbs, ar kura palīdzību var iegūt pieredzi, kā arī iesaistīties profesionālās izglītības ieguves programmās, ar kuru palīdzību var iegūt profesiju un saņemt arī stipendiju.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register