Kvalifikācijas darbs ir saistīts ar noguldījumu veidiem, kontu atvēršanu un operāciju uzskaites īpatnībām Hansabankā.
Pētāmā problēma: bankas noguldījumi un klientu piesaistīšana bankas tam. Cilvēkiem jāzina kādas ir priekšrocības, ja viņi izmanto bankas pakalpojumus. Bankai ir plašs pakalpojumu klāsts, bet daudzi nezina kādi tie ir. Daudzi iedzīvotāji nezin par noguldījumu garantiju likumu, kas paredz garantēto noguldījumu atlīdzināšanu komercbankas maksātnespējas gadījumā, tāpēc arī neuzticas komercbanku darbībai un tur savus brīvus naudas līdzekļus mājās, nedodot tiem pilnvērtīgi darboties un nest papildus peļņu, jo naudai ir jāstrādā.
Šī tēma Latvijas valsts apstākļos ir svarīga, jo noguldījumi ir maz aprakstīti speciālajā literatūrā. Speciālā literatūra maz pieejama valsts valodā, bet ja arī ir pieejama, tad tajā ir vienkārši aprakstīti noguldījumi, t.i. pavirši neizklāstot tēmu un neizdarot dziļu analīzi. Latvijas iedzīvotājiem, kuriem nav speciālas izglītības ekonomikas nozarē ir grūti orientēties noguldījumu piedāvājumu tirgū, jo ir nepietiekami informācijas presē un televīzijā.
Mērķis bija dziļāk iepazīties ar Hansabankas pakalpojumiem, salīdzināt tos ar pakalpojumiem, kurus piedāvā citas Latvijas komercbankas ( piemēram, Parex banka) .Gribētos uzzināt vairāk par to, uz cik kādu termiņu Hansabankas klienti var ieguldīt savu naudu, kāda peļņu viņi varētu sagaidīt, ka arī uzzināt kādi kontu veidi tiek piedāvāti Hansabankā privātpersonām un juridiskam personām.
Uzdevumi, kas ir nepieciešami darba mērķa sasniegšanai:
1.Speciālajā literatūrā izpētīt noguldījumu būtību
2.Analizēt Hansabankas noguldījumu un kontu struktūru
3.Analizēt valsts garantijas politiku noguldījumu jomā
4.Salīdzināt Hansabankas pakalpojumus ar citiem Latvijas komercbankām
Pētījuma objekts ir Hansabanka. Pētījuma priekšmets ir tas sniegtie pakalpojumi: noguldījumu veidi un konti.
Darbā ir izmantotas dažādas pētījuma metodes: statistiskās analīzes metode, grupēšanas metode.…