Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:834093
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.05.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Rūpniecība    4
1.1  Vieglā rūpniecība    6
1.1.1  Apģērbu ražošana    7
1.1.2  Attīstība    9
1.1.3  Investīcijas    10
2.  Konkurencija    11
2.1  ES konkurencija    11
2.2  Konkurencija Latvijā    11
2.2.1  Nordic Tekstils    12
2.2.2  Hagiteks    12
3.  Statistika    13
3.1  IKP    13
3.2  Rūpniecības nozares    14
3.2.1  Apstrādes rūpniecība    15
3.3  Eksports    15
3.4  Imports    16
3.5  Darbinieku skaits un atalgojums    16
3.6  Produkcijas izlaide un pievienotā vērtība uz vienu strādājošo Latvijas reģionos    17
4.  SVID analīze    19
4.1  Stiprās puses    19
4.2  Vājās puses    19
4.3  Iespējas    20
4.4  Draudi    20
  Secinājums    21
  Pielikums    22
Extract

Rūpniecība ir viena no nozīmīgākajām nozarēm Latvijas tautsaimniecībā. Apstrādes rūpniecības īpatsvars iekšzemes kopproduktā (IKP) 2002.gadā bija 14,8%. Pēdējos gados apstrādes rūpniecībā ir vērojama stabila izaugsme un ikgadējie vidējie pieauguma tempi sasniedz 8,6%, kas parsniedz tautsaimniecības vidējos pieauguma tempus.
Vieglā rūpniecība (tekstila un ādas izstrādājumu ražošana) veido mazāk nekā 8% no rūpniecības pievienotās vērtības, tomēr tai ir svarīga loma valsts ekonomikā. Kaut gan no visām apstrādes rūpniecības nozarem, zemākā produktivitāte ir tekstilrūpniecībā un pēc iestāšanās ES šīs nozares izaugsmes tempi samazinājās eksporta sašaurināšanās dēļ, 2005. gada maijā šīs nozares izaugsme atsākās ar jaunu sparu. Tajā pašā laikā vieglajai rūpniecībai joprojam ir lielākais eksporta īpatsvars nozares realizācijā. Tas dod tekstila ražotājiem stimulu attīstīt savas tehnoloģijas un ražot produkciju, kas būtu piemērota Latvijas tirgum, jo tikai, apmēram, piektā daļa no saražotās produkcijas paliek Latvijā. Uzņēmējiem ir jāizpēta Latvijas iedzīvotāju gaume un jāsak ražot konkurētspējigas preces, atkarība no pētījuma rezultātiem.
Strādājot vieglās rūpniecības nozarē uzņēmējiem ir lielas perspektīvas un iespējas paplašināt savu tirgu - izmantojot ekonomiskās priekšrocības piedāvāt lētāku produkciju ar atbilstošu kvalitāti.
Šājā darbā ir izpetīta vieglās rūpniecības nozare un apstrādes rūpniecības nozare kopumā.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1173158
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register