Mūsdienās, kad gandrīz katram ir iespēja paust savas domas un attieksmes publiskajā telpā, arī valoda strauji mainās un attīstās. Valoda, kas tiek lietota visbiežāk lasītajā publicistikā daudz neatšķiras no ikdienā lietotās valodas, kas nozīmē, ka arī proporcionāli lielāks okazionālismu skaits tiek lietots plašāk pieejamajos izdevumos nevis zinātniskajās publikācijās, kur pastāv stingri valodas nosacījumi.
Lai apskatītu latviešu literārās valodas okazionālismu lietojumu publicistikā, kā avotu autors izvēlējās žurnālu “Rīgas Laiks”, jo tajā apskatītā tematika ir daudzveidīga un tiek komentēti šodienai aktuāli notikumi un parādības. Žurnālā lietotā valoda atbilst literārās valodas normām un tajā ir ar citiem izdevumiem salīdzinoši mazāks paaugstinātas vai pazeminātas leksikas izmantojums. Apskatītais laika posms ietver izdevumus, kas iznākuši 2011. gada pirmajos piecos mēnešos.
Ekscerpētos okazionālismus pēc to funkcionalitātes autors klasificē, pamatojoties Ojāra Buša piedāvātajā klasifikācijas sistēmā. …