Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:926275
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2002.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Oligopola raksturojums    3
  Tēmas izvēles pamatojums    3
  Iztirzājums    4
  Lauztā pieprasījuma līkne    4
  Oligopoli, starp kuriem nepastāv “slepena vienošanās”    4
  Cenu neelastība    5
  Analīzes trūkumi    5
  Oligopoli, starp kuriem pastāv slepena vienošanās    5
  Cena un ražošanas apjoms    6
  Kartelis    6
  Cenu līderis (“slepena vienošanās” noklusējot)    8
  Izmaksas plus peļņa    8
  Ārpuscenu konkurence    8
  Mākslinieciskais noformējums un tehnoloģija    9
  Reklāma    10
  Citi ārpuscenu konkurences veidi    11
  Nobeigums    12
  Secinājumi    12
  Ieteikumi    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Extract

“Oligos” no grieķu valodas – daži, “polea” – pārdevēji. Oligopols atrodas diapazonā starp Monopolu un Monopolisko konkurenci. Oligopola galvenā iezīme – neliels skaits uzņēmumu (vidēji no trīs līdz astoņi) kontrolē noteiktu preču vai pakalpojumu tirgu. Oligopols atrodas zinātniski tehniskā progresa avangardā, bet zinātniski tehniskais progress prasa lielas investīcijas, tādēļ oligopolu skaits ir neliels. No zinātniski tehniskā progresa ir atkarīgs ražošanas mērogs, kura paplašināšanas rezultātā firma sasniedz izmaksu minimumu. Firmas, kas nespēj ieguldīt vajadzīgās summas tehniskajā progresā, tiek izspiestas no tirgus. Lielie sākotnējie ieguldījumi tehnikas progresa finansēšanai daudzām firmām pārvēršas par nepārvaramu šķērsli, lai iekļūtu attiecīgajā nozarē.
Oligopolu var apskatīt gan pasaules mērogā, gan vienas valsts vai atsevišķas pilsētas mērogā. Oligopoli var būt gan vienveidīgi, gan diferencēti, t.i., oligopola nozares var ražot standartizētus (cements, tehniskais spirts) vai diferencētus (automašīnas, elektropreces) produktus.
Ražošanas koncentrācija oligopolistiskā tirgū ir augsta. Oligopola firmām ir tendence paplašināties gan uzkrājot firmā kapitālu, gan arī apvienojoties.
Tēmas izvēles pamatojums
Tēma izvēlēta tādēļ, ka oligopols ir vienreizēji interesants no tā viedokļa, ka oligopola firmas ir savstarpēji atkarīgas (sevišķi duopola gadījumā) un nevar darboties nerēķinoties ar konkurentiem. Otrs iemesls ir tāds, ka oligopola tirgus nav viendabīgs un oligopola firmām nav viena uzvedības modeļa un vienas cenu veidošanas formulas, kas jau pats par sevi ir interesants izpētes objekts. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1169069
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register