Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:662961
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Oligopolu kā nepilnīgas konkurences tirgus modelis    4
1.1.  Modernā oligopola tirgus īpatnības    4
1.2.  Oligopols un tā tirgus modeļi    7
1.2.1.  Lauztās pieprasījuma līknes modelis    7
1.2.2.  Uzņēmums – cenu līderis    8
1.2.3.  Kartelis – oligopolistiskā tirgus modelis    10
2.  Degvielas tirgus Latvijas tautsaimniecībā    12
2.1.  degvielas tirgus konkurences vide un uzņēmumu konkurētspēja Latvijā    12
2.1.1.  Ietekmīgākie naftas produktu tirgotāji Latvijā    12
2.1.2.  Konkurences attīstība starp oligopola grandiem    14
2.1.3.  Barjeras degvielas tirgum Latvijā    16
2.1.4.  Ne – cenas konkurence degvielas tirgū Latvijā    16
2.1.5.  Degvielas cenas, tās veidošanās oligopola tirgus apstākļos    17
2.1.6.  Degvielas patēriņš mazumtirdzniecībā un akcīzes nodoklis oligopola konkurencē    19
2.2.  Negodīga konkurence Latvijas degvielas tirgū    21
2.2.1.  Negodīgas konkurences faktori, dominance un apvienošanās    21
2.2.2.  Latvijas degvielas tirgū iespējamais kartelis    22
3.  Nepieciešamie uzlabojumi konkurences veicināšanai degvielas tirgū Latvijā    24
3.1.  Konkurences Padomes iespējas uzlabot situāciju degvielas tirgū    24
3.1.2.  Degvielas tirgotāju konkurētspējas palielināšanas iespējas un tiesiskie aspekti    25
  SECINĀJUMI    27
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS AVOTU SARAKSTS    29
Extract

Nepilnīga konkurence ir ļoti plaša nozare, jo tajā ietilpst trīs veidu konkurences - monopols, oligopols un monopolistiskā konkurence, kur Latvijā visi trīs veidi ir gana pārstāvēti. Līdz ar to savā studiju darbā aplūkošu tieši oligopola konkurences veidu. Šī tēma ir gana aktuāla mūsdienās, jo Oligopols tiek uzskatīts par modernās ekonomikas galveno tirgus formu, kas ar savu darbību būtiski ietekmē cilvēku labklājību, ražojot preces, bez kurām grūti iedomāties ikdienas dzīvi mūsdienās. Piemēram, Latvijā oligopola tirgū galvenokārt izceļas degvielas mazumtirgotāji, kā arī mobilo sakaru operatori, kuri noteikti ieņem lielu lomu sabiedrības dzīvē. Tieši tāpēc sava darba praktiskajā daļā nolēmu aprakstīt degvielas tirgu Latvijā, kur šobrīd ir vērojamas ievērojamas oligopola iezīmes.
Dotā temata aktualitāte atspoguļojas arī Televīzijas raidījumos un žurnālos, jo nereti tiek runāts par to, ka lielie Oligopola uzņēmumi bieži izmanto savu lielo varu, lai no tirgus ‘’izspiestu’’ ārā mazākos uzņēmumus, kā arī nereti uzplūst ziņas, ka oligopola tirgus pārstāvji bieži vienojas savā starpā, slēdzot sev izdevīgus darījumus, bet ne sabiedrībai izdevīgus.
Pētījuma mērķis ir teorētiski izanalizēt oligopola konkurences veidu, kā arī analizēt Latvijas degvielas tirgu, kas ietilpst oligopola konkurences tirgū. Lai sasniegtu šo mērķi tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Apkopot materiālus un analizēt oligopola konkurences veidu;
2. Aplūkot un izanalizēt degvielas tirgu Latvijā;
3. Izpētīt Latvijas degvielas tirgu uzņēmuma konkurētspēju;
4. Noskaidrot, cik lielā mērā trīs lielie degvielas tirgotāji Statoil, Neste un Lukoil ietekmē mazākos degvielas tirgotājus;
5. Izpētīt, cik lielā mērā degvielas tirgus konkurenci iespaido Konkurences Padome, kā arī secināt, kādi uzlabojumi nepieciešami šajā konkurences jomā Latvijā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register