Mikroekonomikā lielu vietu ieņem tirgus tipizācijas aspekti un ar to saistīti metodes. Oligopolitiskās konkurences tirgus veidojas no neliela skaita pārdevēju, kuri pārdod līdzīgas (metāls) vai atšķirīgas (automobiļi, skaitļotāji) preces. Nelielais pārdevēju skaits saglabājas tāpēc, ka jauniem konkurentiem šādā tirgū ir grūti iekļūt. Te ikviens pārdevējs momentāni reaģē uz konkurentu stratēģiju un darbību cenu politikas jomā. Pretējā gadījumā pircēji ātri pāriet pie piegādātāja. kuram ir zemākas cenas. Tāda gadījumā pārdevējam nāktos vai nu atgriezties pie iepriekšējām cenām, vai zaudēt savus pircējus.
Darbā mērķis ir izpētīt uzņēmuma darbību oligopolā, noskaidrot kādi ir oligopolista priekšrocības, kā veidojas cenas un peļņa, ar kādiem aktivitātēm oligopols var iegūt maksimālu tirgus daļu.
Tīrā monopola tirgus ir tirgus, kurā ir tikai viens pārdevējs. Tāds var būt, piemēram, tirgus, ko pilnīgi pārņēmusi kāda valsts institūcija (pasts, telegrāfs), vai prece, kuras cenu nosaka valsts (alkoholiskie dzērieni). …