Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:166240
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Kas ir Ombudsman?    2
  Ombudsman Lielbritānijā    3
  Ombudsman Zviedrijā    4
  Ombudsman Eiropas Savienībā    6
  Ombudsman Latvijā!    6
  Secinājumi    7
  Izmantotā literatūra    9
Extract

Cilvēces būtība ir tendēta uz nepārtrauktu attīstību. Attīstās tehnoloģijas, sabiedriskās attiecības, līdz ar tām attīstās cilvēku vajadzības. Valsts pārvaldes institūcijas un to darbība ir sevišķi sarežģīts aspekts, jo parasti tieši tās tiek kritizētas par nespēju piemēroties, kontrolēt attiecības gan uzņēmējdarbībā, gan sabiedrības līmenī. Parasti tieši sabiedrība ir tā, kas kritizē valsts pārvaldes institūcijas par nevērīgu, neefektīvu un nekompetentu darbību. Tieši tādēļ atsevišķas valstis mūsdienās cenšas radīt speciālas institūcijas, kuras izskatītu sabiedrības sūdzības un cīnītos ar šīm problēmām. Šo organizāciju nosaukums ir OMBUDSMEN. Savā darbā mēģināšu apskatīt Ombudsman lomu sabiedrībā un salīdzināt šīs institūcijas darbību dažādās pasaules valstīs.

Kas ir OMBUDSMAN?

Ombudsman ir Zviedrijā radīta institūcija, kas palīdz valsts pārvaldē. Ombudsman var būt ne tikai valdības, bet arī biznesa uzņēmumu, universitāšu un citādu organizāciju sastāvā. ASV ļoti izplatīts Ombudsman ir masu mediju darbībā. Tā 1980.gadā tika radīta Ziņu Ombudsman Organizācija (Organization of News Ombudsman), kas strikti regulē masu mediju ētiskos standartus.
Politikā Ombudsman tika radīts 1809.gadā kā Zviedrijas konstitūcijas daļa, kura bija pakļauta parlamentam. Tas bija efektīvs solis, jo līdz ar to Ombudsman bija no valdības neatkarīga daļa, kas būtībā ir tās svarīgākais priekšnoteikums. Ombudsman valsts pārvaldē ir "valdības tiesnesis", kas uzklausa sabiedrības sūdzības par birokrātijas darba nepareizību. Ombudsman sekmīgas pastāvēšanas un darbības priekšnoteikumi ir: neatkarība no valdības institūcijām, darba efektivitāte, godīgums un publiska pieejamība. …

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1161846
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register