SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Uzņēmumu izmaksās lielu daļu veido tādi pakalpojumi kā, piemēram, vadīšana, reklāma, transportēšana, uzskaite, analīze un mārketings;
2. Visvairāk mūsdienās pieaug lietišķo pakalpojumu (kredīta, finanšu un apdrošināšanas) un pakalpojumu iedzīvotājiem (sociālie un personiskie) īpatsvars iekšzemes kopproduktā;
3. Pakalpojumu kvalitāte ir mainīga tāpēc, ka pakalpojumus parasti sniedz cilvēki, nevis kā tās ir ražošanā, kad darbu veic tehnika, līdz ar to cilvēkus ir daudz grūtāk kontrolēt nekā mehānismu darbību;
4. Pakalpojumu kvalitāte ir atkarīga ļoti lielā mērā no attiecīgā personāla, tas ir, gan viņa kompetences, zināšanām par konkrēto pakalpojumu, gan rakstura īpašībām, kā arī fiziskā un emocionālā stāvokļa;
5. Pakalpojumu sniegšanā būtiski, lai pakalpojums tiktu sniegts tā, lai klients būtu apmierināts, jo tieši viņa apmierinājuma pakāpe veido uzskatu par pakalpojuma kvalitāti;
6. Pakalpojuma sniedzējam ir jāzina, ka kvalitāti uzņēmumā veido ikviens darbinieks, sākot no vadītāja un beidzot ar apkopēju;
7. Pārdodot pakalpojums ir jāņem vērā pircēju laika vērtība;
8. Cena var būt kā vienīgais orientieris pircējam līdzīgos pakalpojumos, un cenas vērtējums ir atkarīgs no konkrētā pircēja kvalitātes samērojamību ar cenu;
9. Apkalpošanas nozīmei ir ļoti būtiska loma pakalpojuma sniegšanas procesā un līdz ar to arī priekšstatiem par pakalpojuma sniedzēju un tā pakalpojumu kvalitāti;
10. Iemesli, lai mazinātu klientu neapmierinātību’ balstās lielā mērā uz kontaktu ar uzņēmuma personālu, lai tā attieksme nenoniecina pakalpojuma pircēju un lai darbinieki būtu ieinteresēti panākt pilnīgu sapratni par to, ko vēlas pircējs, lai panāktu viņam apmierinošu rezultātu;
11. Lai gan mūsdienās cilvēki paliek arvien drošāki un vairāk cīnās par savām tiesībām, tomēr vēl ļoti liela daļa baidās izpaust un informēt pakalpojumu sniedzējus par to, ka saņemtais pakalpojums ir neapmierinājis un kādi ir šīs neapmierinātības iemesli;
12. Sliktas apkalpošanas gadījumā ir ļoti liela iespēja pazaudēt savus klientus, jo praktiski sanāk, ka katrs otrais klients šī uzņēmuma pakalpojumus vairs nevēlēsies izmantot.
…