35. Tirgus pētījumu pielietošana uzņēmējdarbībā.
Uzņēmējs nepārtraukti ievieš jaunas biznesa iespējas. Plānošanas procesā pastāv cieša saistība ar mārketinga daļas izstrādāto plānu un plānošanas daļas darbību. Mārketinga daļa saņem informāciju apstrādā un kopā ar idejām iesniedz plānu daļai. Plānotāji uz mārketinga plānu analīzes pamata izstrādā uzņēmuma stratēģisko plānu. Mārketinga vispārējā vadības shēma ir: 1) tirgus struktūras un pircēju rīcības analīze, 2) mērķtirgus izpēte un analīze, 3) mārketinga stratēģijas analīze, 4) mārketinga taktikas pētīšana, 5) mārketinga darbības analīze un kontrole. Parasti mārketinga budžetu plāno % no plānojamā realizācijas apjoma. Plānoto mārketinga izdevumu budžetu katra kompānija sadala noteiktu mārketinga pasākumu veikšanai, ko sauc par mārketinga MIX prod., cena., viet., virzība, cilvēks.
Produktu plānošana - nozare, sortiments, kvalitāte, serviss u.c. Cena – veidošana, kredītu atlaides, uzcenojumi, maksāšanas periodi, kredīta termiņi. Vieta - Sadales kanāli, noliktavas, uzglabāšana, inventārs, transports.
Virzība – reklāma, komunikācijas, tirdzniecības formas, sabiedriskās domas radīšana. Cilvēka faktors – profesionalitāte, izglītība, ētikas un estētikas prasības. Mārketinga vadības procesa centrā ir mērķpircējs. Viss darbs ir virzīts uz viņa vajadzību apmierināšanu, katrs uzņēmums attīsta savu mārketinga MIX ar 4 sistēmu palīdzību. 1) informācija, 2) plānošana, 3)organizēšana, 4) konktrole.
…