Pareto diagrammas sastādīšana
Pēdējā laikā ir notikušas vairākas avārijas situācijas pārvadājot naftas produktus pa Latvijas dzelzceļu. Šajā darbā tiks izpētīti 2001. gada novembrī notikušo avārijas situāciju galvenie iemesli un sastādīta Pareto un Išikavas diagrammas un histogramma, lai izpētītu galvenos avārijas situāciju cēloņus un laicīgi novērstu.
Secinājumi:
Veicot pētījumus tika konstatēt, ka visas avārijas situācijas ir notikušas ar tām cisternām, kuras nepieder Latvijas dzelzceļam, bet gan kaimiņvalstu dzelzceļiem. Kopumā cisternu parks ir ļoti novecojis, apmēram 20 – 30 gadu vecs un tā atjaunošana notiek ļoti lēni. Plaisas cisternu šuvēs parādās tikai tām cisternām, kas ir apmēram 20 – 30 gadu vecas.
Šo metodi ir iespējams pielietot manā darba vietā, bet šie pētījumi ir jāveic kopīgi visiem kaimiņvalstu dzelzceļiem, jo cisternu apgrozība notiek vairākās valstīs.
Darbā minētos trūkumus varētu novērst, ja stingri tiktu ievērota cisternu izgatavošanas tehnoloģija, kā arī to kontrole ekspluatācijas laikā. Bez tam, cisternām, kas vecākas par 20-30 gadiem būtu jāpārskata depo un kapitālā remonta termiņu periodiskums. Tas ir, tām būtu biežāk jāveic minētie remonti, vai vispār būtu jāveic to rekonstrukcija.…