Mana referāta temats ir pārnakšņošanas vietu piedāvājums. Savā darbā aplūkoju tēmu par izmitināšanas uzņēmumu tipiem un sīkāk pētīju vispopulārākā tipa – viesnīcu – iedalījumu, kategorizāciju, standartus, viesnīcas produkta cenu.
Pārnakšņošanas vietu piedāvājums jeb produkts ir pārnakšņošanas pakalpojums (gulta, istaba, māja) kombinācijā ar ēdināšanas pakalpojumiem (brokastis, pusdienas vai pilna pansija) vai bez tiem un ar vai bez citiem pakalpojumiem.
Izmitināšanas uzņēmumu tipi.
Pēc ekonomiskās sadarbības organizācijas iniciatīvas, kurā ietilpst pasaules attīstītākās valstis, nolemts visus izmitināšanas uzņēmumus iedalīt 11 tipos:
1)VIESNĪCAS
Viesnīca ir īpašumā vai īrē esošs uzņēmums, kurš piedāvā naktsmītnes un kurā ir vismaz 10 numuri.
Viesnīcas iedala:
Atkarībā no piedāvātā ēdināšanas pakalpojumu daudzuma:
ar pilnu ēdināšanas pakalpojumu apjomu;
viesnīcas – garnī: galvenokārt tikai pārnakšņošanas pakalpojums. Nav savas siltās virtuves, bet parasti piedāvā aukstās brokastis.
Atkarībā no viesu uzturēšanās ilguma:
brīvdienu un ģimenes viesnīcas;
caurbraucēju jeb tranzīta viesnīcas. Orientētas uz viesu īslaicīgu uzturēšanos. Nelieli numuri;
rezidencviesnīcas. Šim viesnīcām raksturīgs:
nav īpaši lielas sabiedriskās telpas;
lieli numuri, ar vairākām telpām, virtuves daļu - iespēja patstāvīgi gatavot ēst;…