Mūsdienās lidošana nav nekas īpašs. Lidaparātus izmanto visur: kravu pārvadāšanai, sabiedriskajam transportam, ģeogrāfiskiem mērķiem, meteoroloģiskām lietām, militārajām vajadzībām u. c. Lidaparāti ir dažādi. Daži ir ļoti lieli un citi ļoti mazi. Arī pasaules lielākie ātruma rekordi ir sasniegti gaisā nevis uz zemes. Tas nozīmē to, ka lidaparātu tehnoloģija ir samērā augstu attīstīta. Ja nebūtu lidaparātu starpkontinentālā ceļošana būtu ļoti grūta. Piemēram: pārvarēt attālumu no Eiropas uz Ameriku. Šim ceļojumam būtu jāvelta ievērojams laiks, bet ar lidmašīnu šo problēmu atrisina. Jo ceļošana pa gaisu ir daudz ātrāks nekā pa zemi, jo braucot ar auto mums ir jābrauc par visādiem apvedceļiem, bet ar lidmašīnu mēs braucam tikai taisni un daudz ātrāk mēs lidojam.
Lidošana cilvēkus ir vilinājusi jau ļoti sen. Tāpēc viņi ir mēģinājuši taisīt lidaparātus. Sākuma cilvēki mēģināja
lidot, atdarinot putnu. Viņi būvēja lielus spārnus no putnu spalvām un citiem viegliem materiāliem. Viņi cieta neveiksmes, jo cilvēka krūškurvja muskuļi nespēj vēcināt spārnus tik ātri, lai noturētu ķermeni gaisā.
Tāpēc ķērās pie citiem lidošanas veidiem. Pie gaisa baloniem. 1783. gadā cilvēki sāka lidot grozos, kurus augšup cēla ar karstu gaisu pildīti baloni. Taču gaisa baloni varēja lidot tikai pa vējam.
Un atkal cilvēki ķeras pie jaunām metodēm. 1891. gadā vācu inženieris Līlientāls uzbūvēja lielu planieri. Ieskrējienā
no uzkalna gaisa plūsma pacēla planieri augšup, bet drīz tas lēni noplanēja lejā. Un tad sāka būvēt lidmašīnas. 1903. gadā amerikāņu lidotāji brāļi Raiti veica pasaulē pirmo sekmīgo lidojumu. Ar paškonstruētu lidmašīnu viņi 12 sekundēs nolidoja 53 metrus. Lidmašīnas dzinējs darbināja divus propellerus, kas piestiprināti pie planiera karkasa. Pirmās lidmašīnas bija vieglas un nestabilas, to dzinēji bieži bojājās. Lidošana bija aizraujoša, bet bīstama. 1909. gadā L. Blerio ar pašizgatavotu lidmašīnu 37 minūtēs pārlidoja Lamanšu no Francijas uz Angliju. 1930. gadā E. Džonsone 19 dienās veica lidojumu no Anglijas uz Austrāliju, ceļā vairākas reizes nolaižoties pēc degvielas. Ap 1930. gadu lidmašīna, kurai bija 4 dzinēji pārvadāja pasažierus ar ātrumu 193 km/h. Lidmašīnas sāka izmantot lielu attālumu veikšanai. Sasniedzot ātrumu 969 km/h, reaktīvās lidmašīnas pārvadā simtiem pasažieru.…