Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:384673
 
Evaluation:
Published: 31.01.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    1
2.  Pašapziņas attīstības psiholoģiskais aspekts    3
3.  Audzināšana ģimenē – būtisks pašapziņu ietekmējošs faktors    7
4.  Pedagoga attieksme pret bērna personību    11
5.  Vides ietekme bērna pašapziņas attīstības veicināšanā    15
6.  Praktiskais darbs ar bērniem pašapziņas attīstības veicināšanā    17
7.  Secinājumi    20
8.  Izmantotās literatūras saraksts    22
Extract

PAŠAPZIŅAS ATTĪSTĪBAS PSIHOLOĢISKAIS ASPEKTS.
Pašapziņa veidojas pakāpeniski ārpasaules, sevis iepazīšanas un atspoguļošanas gaitā.
Psihologi Es koncepcijā izdala 3 galvenos elementus (Berna, Pickas, Rodžera teorijas).
1. Es fiziskais tēls. Tas ir priekšstats par savu ķermeni.
2. Pašnovērtējums.
3. Uzvedības reakcija – tā ir konkrēta bērna darbība vai rīcība, kurai par pamatu ir Es fiziskais tēls un pašnovērtējums.
Krievu pedagogs un psihologs Ļ. Vigotskis pašapziņas veidošanos aplūko kā attīstību pa posmiem, kur katra iepriekšējā pakāpe sagatavo nākamo:
- uzkrājas priekšstati pašam par sevi;
- tiek izzināts par sevi aizvien vairāk;
- summēšanās rezultātā notiek interorizācijas process;
- rodas sevis, savu īpatnību un oriģinalitātes apzināšanās;
- veidojas spriešanas spēja, pašnovērtēšana. [2;38].
Psihologs Kons nosauc četrus galvenos komponentus, kurus ieteic aplūkot kā pašapziņas attīstības fāzes:
1) identitātes apzināšanās, kuras iedīgļi pamanāmi jau 11 mēnešu vecumā, kad zīdainis sāk atšķirt sajūtas, kas nāk no viņa paša ķermeņa no tām sajūtām, kuras izraisa apkārtējie priekšmeti;
2) Es kā aktīva elementa, kā darbības subjekta apzināšanās, kas izveidojas 2 – 3 gadu vecumā, kad bērns apgūst personu vietniekvārdus;
3) Savu psihisko īpašību apzināšanās, kas rodas pašvērtējuma datu vispārināšanas rezultātā un tāpēc prasa pietiekami attīstītu abstrakto domāšanu;
4) Sociāli tikumiskais pašvērtējums, kas veidojas pusaudža un jaunieša gados, pamatojoties uz saskarsmes un darbības pieredzi.[12;36].

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1213362
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register