-
Pašizpētes darbs personības psiholoģijā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 1 | |
1. | Domāšanas departaments | 2 |
1.1. | Domāšanas jēdziens | 3 |
1.2. | Tests “Ronis ar cilindru un cigāru” | 3 |
1.3. | Sakāmvārdu tests | 3 |
1.4. | Gilforda priekšmetu pielietojumu tests | 4 |
1.5. | Tematiskās apercepcijas tests | 4 |
2. | Temperaments | 6 |
2.1. | Temperamenta jēdziens | 6 |
2.2. | Tests “H. Aizenka psihologisko pamatīpašību noteikšana” | 6 |
2.3. | Īpašības no katra temperamenta, kuras piemīt man | 7 |
2.4. | Temperamenta iedzimtība | 8 |
3. | Rakstura departaments | 9 |
3.1. | Rakstura jēdziens | 9 |
3.3. | Tests “H. Šmišeka rakstura akcentācijas tipi” | 9 |
3.2. | Lišera krāsu tests | 12 |
3.3. | Psihoģeometriskais tests | 13 |
4. | Komunikācijas departaments | 16 |
4.1. | Temperamenta izpausme saskarsmē | 16 |
4.1. | Tests “Saskarsme” | 16 |
5. | Motivācija departaments | 17 |
5.1. | Motivācijas jēdziens | 17 |
5.2. | Motivācijas analīze, izmantojot psihoģeometrisko testu | 17 |
5.3. | S. Marlova-Krouna tests | 18 |
6. | Kopsavilkums | 19 |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 20 | |
1.pielikums. | Izpildītais H. Aizenka psiholoģisko pamatīpašību noteikšana | 21 |
2.pielikums. | Izpildītais H. Šmišeka rakstura akcentācijas tests | 23 |
3.pielikums. | Izpildītais tests “Saskarsme” | 25 |
6. Kopsavilkums
Studiju kurss “Personības psiholoģija” bija mana pirmā saskarsme ar šo zinātni. Lekciju un darba izstrādes laikā es iepazinos ar teorētiskiem psiholoģijas pamatiem, kā arī izpildīju praktiskus uzdevumus un testus. Izpildītie testi deva man iespēju tuvāk iepazīties ar sevi, izpētīt savu temperamentu, raksturu, domāšanas, motivācijas un komunikācijas īpatnības. Pildīt testus bija interesanti – tas man vienmēr ir paticis, tāpēc arī darba izstrāde sagādāja man gandarījumu. Īpaši man patika psihoģeometriskais tests un Lišera tests, jo tie bija neparasti un man personīgi liekas interesanti, ka pēc cilvēka krāsu vai ģeometrisko figūru preferencēm var pateikt dažas lietas par viņa personību.
Kopumā es piekrītu testa rezultātiem par aptuveni 80%. Bija testi, kuriem es varu piekrist par visiem 100%, piemēram, H. Aizenka temperamenta tests. Bija arī tādi, kuriem piekrītu tikai daļēji vai kuru rezultātos saskatīju pretrunas, piemēram, H. Šmišeka tests. Tas pierada to, ka izpētīt indivīdu nav iespējami ar vienu testu – ir jāpilda vairāki, lai gūtu ticamu ieskatu cilvēka personībā.
Kursa struktūrā un lekciju gaitā es neko nemainītu, jo man patika gan teorētiska daļa, kura tika pasniegta aizraujoši, ar piemēriem no dzīves, gan arī praktiska daļa.
Manas galvenās iegūtas atziņas darba izstrādes un lekciju laikā ir:
1. Katrs cilvēks ir personība, un katrai personībai ir stiprākās un vājākās puses.
…
- Mākslinieciski radošās personības nozīme pusaudža personības attīstībā
- Pašizpētes darbs personības psiholoģijā
- Pētnieciskais darbs psiholoģijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pētnieciskais darbs psiholoģijā
Research Papers for university25
-
Mākslinieciski radošās personības nozīme pusaudža personības attīstībā
Research Papers for university96
Evaluated! -
Personības psiholoģija
Research Papers for university12
-
Personības attīstības psiholoģija
Research Papers for university10
-
Personības attīstība dažādu personības psiholoģijas teoriju skatījumā
Research Papers for university12
Evaluated!