Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:637317
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.09.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pašnovērtējums- viena no Es koncepcijas sastāvdaļām    4
2.  Pirmsskolas vecuma bērnu pašnovērtējuma īpatnības    5
3.  Vecāku loma bērna pozitīva pašnovērtējuma radīšanā    6
4.  Pedagoga loma bērna pašvērtējuma veidošanā    8
4.1  Pašpziņas trūkums un mazvērtības komplekss    10
4.2.  Pašapziņas celšana    10
5.  Secinājumi    11
6.  Izmantotā literatūra    12
Extract

21.gs. straujā tehnoloģiju attīstību laikā – katra indivīda sasniegumus lielā mērā noteiks viņa pašnovērtējums, pašcieņa un pārliecinātā rīcība, tādēļ ļoti svarīgi apzināties, cik liela loma bērna ‘’ES’’ attīstībā ir pieaugušajam, kur pamatus liekam jau agrā bērnībā. Pietiekami augsts pašnovērtējums un pašcieņa cilvēkam vajadzīga, lai pieņemtu izšķirīgus lēmumus. Bez pašcieņas un pārliecinātības nav iespējama arī personības brīvība.
Bērna smaids ir īpatns labsajūtas rādītājs, kas liecina par bērna pašapziņu, pozitīvu sevis pieņemšanu, kas izpaužas jau bērna pirmajā dzīves gadā. Bērna attieksme pret sevi atklājas viņa pašnovērtējumā un pašpieņemšanā. Bērns pieņem sevi neatkarīgi no savām īpašībām. Ja vecāki bērnu mīl, nodrošina saskarsmi ar viņu, rodas pozitīvs pašnovērtējums. Tieši bērnībā veidoto ‘’ES’’ apzināšanos ir grūti mainīt.
Svarīgi jau no agras bērnības veidot pozitīvu priekšstatu par sevi, jo šis pozitīvais priekšstats darbojas kā filtrs, kas nosaka, kādā veidā bērns uztvers jebkuru informāciju turpmākajā dzīvē.
‘’Cilvēks, atšķirībā no visiem citiem dzīviem radījumiem, ir apveltīts ar pašatspoguļošanas spēju, t.i. viņam piemīt pašapziņa. Uz pašapziņas pamata viņam veidojas zināšanas par savu ārējo izskatu un par savu iekšējo psihisko pasauli. Psiholoģijā zināšanas un priekšstatus pašam par sevi sauc par ES- tēlu.(8;270).
Runājot par bērna ‘’ES’’ lieto dažādus jēdzienus- ‘’ES’’ apzināšanos,’’ ES’’ koncepciju, bērna pašapziņu u.t.t. Psihologi, R. Berns, N. Pieka, K. Rodžers, ‘’ES’’ koncepcijā izdala trīs galvenos elementus

1.‘’ES’’ tēls, bērna priekšstats pašam par sevi;
2.Pašnovērtējums, šī priekšstata afektīvs vērtējums ar dažādu intensitāti. Bērna pašuztveres un pašnovērtējuma priekšmets var būt bērna ķermenis, viņa spējas, sociālās attiecības un citas personības izpausmes. ‘’ES’’ tēla konkrētas iezīmes izsauc bērnā vairāk vai mazāk spēcīgas emocijas, kas saistītas ar sevis pieņemšanu vai noliegšanu.
3.Uzvedības reakcija, konkrēta rīcība, ko izsauc ‘’ES’’ tēls un pašnovērtējums.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register