Secinājumi
Pašprezentācija ir mēģinājums satuvināt esošo tēlu ar ideālo, tās kvalitāte ir atkarīga no diviem galvenajiem faktoriem:personas zināšanām par to, kā viņa iekšējo tēlu un ārējo veidolu uztver saskarsmes partneri. Personas spējas sevi objektīvi novērtēt, paskatīties uz sevi no malas.
Jo vairāk cilvēks zina par šiem faktoriem, jo potenciāli lielāka iespēja satuvināt esošo tēlu ar ideālo. Ja personai par to nav daudz informācijas, tad tās tēls izpaužas kā reāls personības indikators. Cilvēka ārējā tēla analīze šajā gadījumā kompetentam saskarsmes partnerim var sniegt daudz informācijas par šīs personas temperamentu, raksturu, gaumi, izglītību utt. Savukārt, ja cilvēkam ir zināšanas un iemaņas pašprezentācijā, tad imidžs realizējas kā vēlamā “Es” rādītājs.
Pašefektivitāte ir mūsu pārliecība par savām spējām veikt noteiktus uzdevumus.
Pašefektivitātes izjūtu ietekmē personīgo panākumu pieredze, citu cilvēku darbības novērošana, citu komentāri, iedrošinājumi. Katrs pats var ietekmēt un paaugstināt savu pašefektivitātes izjūtu, ja izvēlas pie tā strādāt.
«Даже если свет в зале погас, слайд
проектор взорвался, и даже самые
смешные ваши истории не вызывают у
публики ни малейшей улыбки,
смело
пробивайтесь вперед. Не теряйтесь. Не
сдавайтесь. Не ослабляйте напора. Тех,
кто останется в живых, нередко ждет
овация».
Рон Хофф «Я вижу Вас голыми»
…