Research Papers
Business and Law
Economics
Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes aps...-
Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos
Nr. | Chapter | Page. |
Patērētāju rīcību ietekmējošie faktori | 6 | |
Abrahama Maslova motivēšanas teorija | 7 | |
K. Alderfera ERG teorija | 10 | |
Hercberga un Maslova teoriju salīdzinājums | 10 | |
Ekonomiskās situācijas un ekonomiskās situācijas izmaiņu apskats | 11 | |
Pētījums par patērētāju vajadzību izmaiņām ekonomiskās lejupslīdes apstākļos | 13 | |
Pētījuma par patērētāju vajadzību izmaiņām ekonomiskās lejupslīdes apstākļos rezultāti | 17 | |
Secinājumi | 32 | |
Pielikumi | 36 |
Vispirms laikam būtu jāsāk ar to, kas vispār ietekmē pircēju rīcību. Visus patērētāju rīcību ietekmējošos faktorus var iedalīt piecās grupās:
„ekonomiskie
Sociālie
Kultūras
Personiskie
Psiholoģiskie.”(Albuže 2007, 47.lpp.)
„Ekonomiskie nosacījumi, kas regulē patērētāja rīcību, ir:
Maksātspēja(ienākumu līmenis, to stabilitāte)
Ietaupījumi
Parādi un spēja tos nomaksāt.”(Albuže 2007, 48. lpp.)
Ekonomiskais faktors ietekmē patērētāja uzvedību visnozīmīgāk, tomēr tas ietekmē arī visus pārējos patērētāju rīcību ietekmējošos faktorus. „Piemēram, piederība kādai noteiktai sociālai grupai lielā mērā atkarīga no cilvēka ienākumu līmeņa.” (Albuže 2007, 49. lpp.) „Sociālie slāņi ir salīdzinoši stabilas sabiedrības grupas, kurās apvienojas cilvēki ar līdzīgām dzīves vērtībām, interesēm un rīcības principiem.”(Albuže 2007, 49. lpp.) Līdz ar to viņi iegādāsies līdzīgus produktus, ies uz līdzīgiem veikaliem un izklaidēsies līdzīgi. „Slāņi atšķiras nevis pēc vienas, bet pēc vairākām pazīmēm(īpašums, ienākumu līmenis, izglītība, darbības veids, dzīvesveids u.tml.)”(Albuže 2007, 49. lpp.) „Patērētāja rīcību tirgū būtiski ietekmē darba nodrošinājums:
Samazinās ienākumu līmenis,
Var zaudēt piederību formālai vai neformālai grupai.”(Albuže 2007, 50. lpp.)
Kultūras faktori saistīti ar „kultūras attīstības līmeni, nacionālajām īpatnībām, reģiona ģeogrāfisko izvietojumu.”(Albuže 2007, 51. lpp.)
Personiskie faktori ir ļoti dažādi – vecums, dzīvesveids, profesija, rakstura īpatnības, pašapziņa, intereses, ienākumi utt. .(Albuže 2007, 52.-54. lpp.)
Psiholoģiskajos faktoros var ietvert motīvu, uztveri, apguvi, pārliecību(pārliecība pastiprina vai vājina motīvu) un nostāju jeb attieksmi(piemēram, atzīšana, ka kādas firmas prece ir vislabākā).(Albuže 2007, 55., 58. lpp.).…
Viss pētījums pamatā ir balstīts uz Maslova izstrādāto vajadzību piramīdu. Pētījuma mērķis ir pamatojoties uz literatūras analīzes un anketu datu apkopojuma analīzes bāzes izdarīt secinājumus par to kā izmainās cilvēku vajadzības ekonomiskās lejupslīdes apstākļos, par pamatu ņemot Maslova piramīdu. Pētījuma rezultātā iegūts galvenais secinājums - līdz ar ienākumu samazinājumu arī aktualizējas Maslova piramīdas zemākie līmeņi, kā arī samazinās izdevumi un motivācija Maslova piramīdas augstāko līmeņu piepildījumam. Teorijas daļā apkopoju dažādu teoriju saistībā ar patērētāju pamatvajadzībām, kā arī apskatīju dažādas motivācijas teorijas, kas balstās uz pamatvajadzību piepildījumu. Pētījuma daļā veicu pētījumu par patērētāju vajadzību izmaiņām Latvijā, kā arī par to, kā ienākumu samazinājums tās ietekmē un pats veicu anketēšanu, lai noskaidrotu pētāmajā grupā esošo situāciju, analizēju anketēšanā iegūtos rezultātus un salīdzināju secinājumus par pamatvajadzību grupām ar citiem pētījumiem par pamatvajadzībām.
- Brīvās ekonomiskās zonas
- Latvijas brīvās ekonomiskās zonas
- Patērētāju vajadzību izmaiņas ekonomiskās lejupslīdes apstākļos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas brīvās ekonomiskās zonas
Research Papers for university7
Evaluated! -
Brīvās ekonomiskās zonas
Research Papers for university11
-
Ārējās ekonomiskās vides riska faktoru ietekme uz tautsaimniecības attīstību un valsts budžetu
Research Papers for university121
Evaluated! -
Brīvās ekonomiskās zonas, to būtība un loma Latvijas ekonomikā
Research Papers for university25
-
Ekonomiskās un monetārās sadarbības vēsture
Research Papers for university24
Evaluated!