Patēriņa tirgus nepārtraukti mainās, jo mainās preču sortiments, mainās cilvēku ienākumi, mainās iedzīvotāju skaits, bez tam mainās patēriņa struktūra.
Patērētāji atšķiras pēc vecuma, dzimuma, izglītības, ienākumiem, dzīves stila un citiem faktoriem.
Patēriņa tirgu ietekmē trīs galvenie faktori:
1.iedzīvotāju skaits un raksturojums
2.naudas daudzums, ko cilvēki var izmantot savu vajadzību apmierināšanai
3.kādā veidā cilvēks tērē savu naudu (patēriņa struktūra)
mārketinga speciālistiem svarīgi iegūt informāciju par iedzīvotāju ienākumiem un izevumu struktūru. Šī informācija palīdz attīstīt un pārdot preces un pakalpojumus, kas apmierina cilvēku vajadzības.
2005. gada laikā Latvijas iedzīvotāju skaits sarucis par 32 777 cilvēkiem un šā gada sākumā mūsu valstī bija 2,294 miljoni iedzīvotāju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes informācija. 2004. gada laikā valsts iedzīvotāju skaits samazinājās par 32 024 cilvēkiem, un 2005.gada sākumā Latvijā bija 2,306 iedzīvotāji. Statistika liecina, ka desmit gadu laikā - kopš 1995. gada sākuma - Latvijas iedzīvotāju skaits sarucis par 194 000 cilvēku.
Pērn, mirstībai pārsniedzot dzimstību, iedzīvotāju skaits samazinājies par 11 280 cilvēkiem, bet, uz citām valstīm izbraukušo iedzīvotāju skaitam pārsniedzot iebraukušo skaitu, iedzīvotāju kopējais skaits saruka par 564 cilvēkiem. Šogad Latvijā pirmaja pusgadā piedzimuši 10 680 bērni, kas ir par 39 mazāk nekā 2005. gadā. Par 458 samazinājies arī mirušo iedzīvotāju skaits: nomiruši 17 380 iedzīvotāji. Dabiskais pieaugums pērn, līdzīgi kā iepriekšējos gados, bijis negatīvs. 2006. gada trijos mēnešos no citām valstīm iebraukuši un uz dzīvi Latvijā apmetušies 409 cilvēki, kas ir par 67 cilvēkiem vairāk nekā 2005. gadā. Palielinājies arī to iedzīvotāju skaits, kas Latviju pametuši. Šogad pirmajos trijos mēnešos uz citām valstīm izbraukuši 613 cilvēki, kas ir par 137 cilvēkiem vairāk nekā 2005. gadā. …