Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:303763
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.03.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Sabiedrība vēsturiski ir mainījusies. Dažādos vēstures posmos sabiedrības attieksme pret bērnu un viņa audzināšanu ir atšķīrusies, atkarībā no to vajadzībām. Tas atspoguļojas katra laika izcilāko domātāju un pedagogu atziņās par personību, tās veidošanos, arī par patstāvības audzināšanu jaunajā paaudzē. Bija laika posmi vēsturē, kad tāda personības iezīme kā patstāvība bija pat nevēlama.
Daudz vērtīgu atziņu var izlasīt L. Žukova grāmatā “Pedagoģijas vēsture.” Šajā grāmatā var iepazīties ar idejām par personības un patstāvības veidošanos dažādos vēstures posmos, kur profesors analizē filozofu un pedagogu tā laika idejas. Pagātnes apzināšana palīdz risināt tagadnes uzdevumus. Dažas atziņas ar laiku it kā zaudē aktualitāti, bet, apstākļiem mainoties, atkal iegūst nozīmīgumu.
L. Žukovs uzskata (Pedagoģijas vēsture.), ka Senajos Austrumos audzināšana un izglītība bijusi bezierunu paklausība, bez patstāvības izpausmēm, bet Senajā Grieķijā – Spartā, kur spartiešus radināja būt patstāvīgiem tikai sadursmēs un konfliktos, bērns nav bijis vērtība. Individualitāti pilnīgi nomākusi pilnīga pakļautība likumiem. Bērnus audzināja ar draudiem un piekaušanu. Darbs tika uzskatīts par vergu pienākumu, tādā veidā audzinot negatīvu attieksmi pret fizisko darbu.
Profesors, analizējot senos domātājus, raksta, ka:
Protagors uzsvēris, ka mācībās nozīme ir no dabas dotībām un vingrinājumiem. Mācīties jāsāk jau bērnībā; nav nozīmes teorijai bez prakses, kā arī praksei bez teorijas.
Sokrats atzinis prātu par vislielāko vērtību. Prāta visspēcība atspoguļojās formulā: zināt – gribēt- varēt – darīt. Sokrāts uzskatījis, ka īstas zināšanas nevar iedot no ārienes, tām jāizaug no paša personības dzīlēm, pašam jānonāk pie pareizā secinājuma.
Aristotelis par patstāvības audzināšanas uzdevumu uzskatījis teorētiski pamatotu paradumu veidošanu. Viņš izteicis domu, ka līdz 5 gadu vecumam nevajag bērnus nodarbināt ar mācībām, vai likt grūti strādāt. Bērnam ir vajadzīga rotaļa, kam pēc iespējas jāatdarina nopietns darbs, kas vēlāk dzīvē būs jādara. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1209251
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register