Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:534090
 
Evaluation:
Published: 10.05.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Ievads    3
2.  Vēsture    4
2.1  Jēdziens „stereotips”    4
2.2  Stereotipu rašanās iemesli    4
2.3  Stereotipu veidi    5
3.  Kad un kā radās blondīnes    6
4.  Stereotips „blondīne”    7
5.  Aptaujas analīze    8
5.1  Respondentu raksturojums    8
5.2  Respondentu attieksme pret stereotipiem kopumā    8
5.3  Respondentu attieksme pret „blondīņu” stereotipu    8
5.4  „Blondīņu” veiksme un skaistums    10
5.5  Respondentu matu krāsa    11
5.6  Izskaidrojums tam, kāpēc sievietes krāso matus gaišā krāsā    11
6.  Secinājumi un priekšlikumi    12
6.1  Secinājumi    12
6.2  Priekšlikumi    12
7.  Izmantotās literatūras saraksts    13
8.  Pielikums    14
  APTAUJAS ANKETAS PARAUGS    14
Extract

Psiholoģijā jēdziens “stereotips” ienāca 1933. gadā, kad amerikāņu politiskais komentētājs Volters Lipmans sāka ar to apzīmēt masu informācijas līdzekļos izplatītās klišejas.
Jēdziens stereotips apzīmē vienkāršotu priekšstatu par sociālo grupu. Sākotnēji šis jēdziens tika lietots negatīvi kā sinonīms “aizspriedumam”.
Balstoties uz cilvēku viedokļiem, stereotipi ir uzskati par cilvēku īpašībām, kuru pamatā ir viņu piederība tai vai citai grupai. Stereotipi piedēvē noteiktas īpašības fakstiski visiem grupas locekļiem neatkarīgi no tā, cik atšķirīgas viņu īpašības varbūt ir patiesībā.
Bieži vien stereotipi ir negatīvi un saistās ar aizspriedumiem un diskrimināciju. Tie ir ļoti noturīgi, un pārmaiņas tajos notiek tikai ilgākā laika posmā.
Par stereotipiem jeb stereotipiskiem priekšstatiem socioloģijā sauc noturīgus, pārspīlētus un neobjektīvus priekšstatus par kādu cilvēku tipu, grupu vai sabiedrību. Tā pamatā ir aizspriedumi, nevis fakti. Stereotipi nostiprinās cilvēka atmiņā un pretojas pārmaiņām vai faktiem, kuri pierāda pretējo. Pastāv uzskats, ka stereotipu veidošanās atspoguļo kādu varas struktūru, kur sabiedrībā dažādas grupas, izmantodamas marķēšanu (birku pielikšanu).
2.2 Stereotipu rašanās iemesli
Pamatojoties uz sociālajām zināšanām un uzskatiem par kādas cilvēku grupas kategoriju, cilvēki izmanto spontānu informācijas apstrādi, izdarot secinājumus un piedēvējumus cilvēku izturēšanās veidam, personībai. Tā var rasties stereotipi, to izcelsme var būt dažāda. Var būt, ka stereotipi tiek iemācīti tiešā veidā, var arī būt, ka tie tiek apgūti, vērojot citus cilvēkus. Iespējams, stereotipi rodas, kad informācijas kognitīvā pamatapstrāde liek domāt, ka vienlaicīgi notikumi ir savstarpēji saistīti, tas izraisa iluzoro korelāciju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register