Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:700972
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Pedagoģijā nevar nodalīt mākslu no zinātnes – tās visu laiku pārklājas, mijiedarbojas un papildina viena otru. Varbūt pedagoģijas terminos, grāmatās šīs divas lietas ir atdalītas un nošķirtas, bet diemžēl praksē tās ir nešķiramas. Pedagogs nevar tikai skaisti runāt un neko nemācīt (vai pat nezināt), kā arī pedagogs nevar būt stagnāts, kas auksti izstāsta tēmu – cilvēks bez emocijām.
Ja saista pedagoģiju ar skolotāja darbību, tad jāsaka, ka no zinātnes viedokļa skolotājs ir teorētiķis, savukārt no mākslas viedokļa – mākslinieks.

Pedagoģija „kā zinātne noskaidro audzināšanas uzdevumu, mērķi, metodes”. [, 57. lpp.]
Pedagoģiju kā patstāvīgu zinātni sāka uztvert un izdalīt tikai 17. gadsimtā, kad tā „atdalījās” no filozofijas. Tātad, pedagoģija ir salīdzinoši jauna zinātne, kuras „radītājs” ir Frānsiss Bēkons (1561 – 1626). [, 7-9 lpp.]
Pedagoģija kā zinātne ir vienota sistēma. Tā ir sistēma, kas radīta balstoties uz jautājumu ‘kā?’ (kā labāk, kā vieglāk, kā pareizāk u.tml.). Piemēram, skolās (it sevišķi matemātikā) pārsvarā tiek lietota „no vieglākā uzdevuma uz grūtāko” sistēma.
Pedagoģijas zinātne rada teorijas, apkopo vēsturi, faktus un informāciju, tā izvērtē mērķus un līdzekļus – respektīvi, atvieglo pedagogu-mākslinieku praktisko darbu.
Pedagoģijai kā zinātnei ir arī saikne ar citām zinātnēm, piemēram:
psiholoģiju;
filozofiju;
bioloģiju;
socioloģiju
ekonomiku;
politiku;
medicīnu;
vēsturi;
tiesību zinātni u.c.
Tādas zinātnes kā ekonomika un tiesību zinības palīdz pedagoģijai izvirzīt mērķus un uzdevumus, kas jārealizē. Psiholoģija palīdz izveidot jaunas pieejas, jaunas mācību metodes.
Kā spilgts piemērs jāmin pedagoģijas saistība ar anatomiju un medicīnu, it sevišķi, ja ir runa par pirmskolas vai sākumskolas pedagogiem. Manuprāt, svarīgi ir mācēt sniegt pirmo neatliekamo medicīnisko palīdzību, lai nav tā, ka bērnam notikusi nelaime, bet pedagogs nezina, ko darīt.
Katrai zinātnei ir savs pētāmais objekts un tāds ir arī pedagoģijai – cilvēks. Tātad pedagoģijas zinātne pēta un analizē cilvēku, tā likumsakarības un īpatnības, lai vēlāk iegūtos pētījumus pielietotu praksē. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register