Ievads
Sabiedrības domas par skolotāju algām ir dažādas. Darbā rakstīts par to, kā skolotāji konsultējas ar skolēniem ārpus noteiktā grafika, skolotāju minimālo darba atalgojumu un par to, ko skolotāji dara, lai palīdzētu skolēniem iegūt izglītību . Kādas patiesībā ir skolotāju noteiktā darba likme, slodze. Aprakstīts arī par to, kā skolotāji apmeklē kvalifikācijas kursus, lai varētu arī sevi pilnveidot.
Darba praktiskajā daļā ar anketas palīdzību, vēlējos noskaidrot gan jauniešu, gan skolotāju domas attieksmi pret skolotāju darbu un to darba atalgojumu.
Pamatojoties uz literatūras izpēti, izvirzīju šādu projekta darba tēmu, mērķi un hipotēzi:
Mērķis: Iepazīties ar skolotāju darbu un to atalgojumu, problēmām un perspektīvām
Hipotēze: Skolotāju algas, tiek pazeminātas, ekonomiskās krīzes dēļ.
Uzdevumi:
• Iepazīties ar teorētisko literatūru un likumiem par skolotāju darbu, darba slodzi, darba algu;
• Izpētīt reālo situāciju skolotāju atalgojuma jomā
• Noskaidrot skolnieku un skolotāju domas par skolotāju algām un darbu
• Analizēt iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus.
Darbā izmantotās metodes:
• Teorētiskās literatūras izpēte
• Datu vākšana un apstrāde
• Anketēšana.
1.Darbs un darba resursi
Lai saražotu preces un sniegtu pakalpojumus, kas vajadzīgi patērētājiem, ir nepieciešams ne tikai dažādas izejvielas, ražošanas līdzekļi, bet arī cilvēku idejas, fiziskais un garīgais darbs. Lai raksturotu darba resursus, iedzīvotājus valstī var iedalīt vairākās grupās.
(1.110.)
Ekonomikā darba alga tiek uzskatīta par darba cenu.
Tātad darba alga ir svarīgs faktors, kas ietekmē situāciju darba tirgū, un tās veidošanās atkarīga no situācijas darba tirgū.
(2.114.)
…