Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:725712
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pieredzes jēdziens    3
2.  Labākā pedagoģiskā pieredze    4
2.1.  Labākās pedagoģiskās pieredzes raksturojums    4
2.2.  Labākās pedagoģiskās pieredzes iedalījums    5
2.3.  Labākās pedagoģiskās pieredzes izzināšana    7
2.4.  Labākās pedagoģiskās pieredzes apkopošana    8
2.5.  Labākās pedagoģiskās pieredzes ieviešana    9
3.  Pieredzes modulis    11
4.  Pieredzes apmaiņa    12
4.1.  Skolotāju pieredzes apmaiņas brauciens uz Slovēniju un Horvātiju    12
  Secinājumi    15
  Izmantotās literatūras saraksts    17
Extract

1. Pieredzes jēdziens

Pieredze ir personas darbībā praktiski apgūto zināšanu, prasmju un attieksmju kopums; praktiska subjekta iedarbība uz ārējo pasauli un šīs iedarbības rezultāts. [1;130]

Pedagoģiskā pieredze ir cilvēka pedagoģiskās darbības prakse, tās rezultāts, kas atspoguļo darbības objektīvo likumsakarību apguves līmeni noteiktā vēsturiskā periodā. Šī pedagoģiskā pieredze var būt gan pozitīva, gan negatīva.

Labākā pedagoģiskā pieredze ir tāda darba prakse, kas, ievērojot izglītības procesa likumsakarības un izglītības sociālo pasūtījumu, nodrošina stabilus, augstus izglītības rezultātus, optimāli izmantojot pedagogu un klientu laiku, spēku, spējas un līdzekļus. Labākā pedagoģiskā pieredze apstiprina vai noraida teorijas atziņas, atklāj jaunas teorijas lietojuma sfēras, kā arī rosina teorijas tālākattīstību. Labākā pedagoģiskā pieredze ir darbību sistēma, kas nodrošina augstu rezultativitāti, balstoties uz apzinīgu savu pienākumu veikšanu iespējamā darbības satura, formas un metožu robežās, kā arī daļa novatorisma, kas iziet ārpus ierastās darbības. Plašākā skatījumā tā ir augsta pedagoga meistarība. Tajā var arī nebūt kaut kā būtiski jauna vai oriģināla, bet, pamatojoties uz prasmīgu un sekmīgu izglītības principu, likumsakarību un metožu izmantošanu, tā kļūst par paraugu citiem. Lokālā skatījumā tā ir tāda prakse, kas satur radošu meklējumu elementus, novitāti un oriģinalitāti.

Masveida pedagoģiskā pieredze ir noteiktas izglītības iestādes darbības pieredze, kurai ir augsti izglītības sasniegumi un jaunievedumi.

Spontānā pieredze ir sasniegumu kopa kādā noteiktā posmā bez garantijas šiem sasniegumiem ilgstošā periodā.
Šādai pieredzei ir arī savi trūkumi:
• ne vienmēr pieredze risina aktuālus izglītības uzdevumus;
• tā balstās uz atsevišķu klientu spējām;
• nav vērojama iniciatīva;
• ne vienmēr ir vadāma.
2. Labākā pedagoģiskā pieredze
2.1. Labākās pedagoģiskās pieredzes raksturojums

Labākā pedagoģiskā pieredze ir labākais no tradicionālās prakses, taču novatorisms ir saistīts ar izeju ārpus normatīviem, tā ir būtiska apstākļu, satura, formu un metožu maiņa pedagoga darbā.
Tādēļ labākā pieredze no tradicionālās prakses atšķiras ar:
• lielākām prasībām mūsdienu izglītībai;
• augstāku darbības aktivitāti;
• noturīgākiem darba rezultātiem;
• kvalitatīvu un efektīvu darbību;
• racionālu resursu patēriņu;
• gatavību uzdrīkstēties un riskēt;
• pētījuma un eksperimenta elementiem;
• orientāciju dzīvesdarbībai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register