-
Peldošie padziļināšanas darbu tehniskie līdzekļi
Evaluated!Research Papers44 Vehicles, Construction and construction works
Nr. | Chapter | Page. |
DARBA UZDEVUMS | 2 | |
SATURS | 3 | |
IEVADS | 4 | |
1. | DOKUMENTĀCIJA, KAS NEPIECIEŠAMA PADZIĻINĀŠANAS DARBU UZSĀKŠANAI | 5 |
2. | PADZIĻINĀŠANAS DARBU TEHNISKO LĪDZEKĻU KLASIFIKĀCIJA | 6 |
3. | KAUSU ZEMESSMĒLĒJI | 8 |
3.1. | VIENKAUSA ZEMESSMĒLĒJI | 8 |
3.1.1. | GREIFERI-ZEMESSMĒLĒJI | 8 |
3.1.2. | ZEMESSMĒLĒJI AR BALSTIEM | 13 |
3.1.3. | SOĻOJOŠAIS EKSKAVATORS | 17 |
3.2. | DAUDZKAUSU ZEMESSMĒLĒJI | 19 |
3.2.1. | DAUDZKAUSU ŠALANDU TIPA ZEMESSMĒLĒJI | 19 |
3.2.2. | ZEMESSMĒLĒJI AR GARĀM LATĀM | 24 |
3.2.3. | ZEMESSMĒLĒJI AR KONVEIJERIEM | 26 |
4. | KOMBINĒTIE ZEMESSMĒLĒJI | 27 |
4.1. | ŠALANDU-REFULIRIE ZEMESSMĒLĒJI | 27 |
5. | ZEMESSŪCĒJI | 29 |
5.1. | PAŠIZVEDOŠIE PAŠGĀJĒJI ZEMESSŪCĒJI | 29 |
5.2. | BEZGAITAS ZEMESSŪCĒJI AR IRDINĀTĀJIEM | 35 |
6. | HIDROMONITORI | 38 |
7. | DARBA DROŠĪBAS PRASĪBAS PADZIĻINĀŠANAS DARBU LAIKĀ | 40 |
8. | PADZIĻINĀŠANAS DARBU TEHNISKĀ KONTROLE | 41 |
SECINĀJUMI | 42 | |
PIELIKUMI | 43 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 62 |
Rīgas jūras kanāls ir hidrotehnisko un krasta būvju komplekss, kas nodrošina kuģu nokļūšanu no jūras līdz Rīgas ostas piestātnēm. Šāds kuģojams kanāls kļuva nepieciešams tad, kad upes dabiskie dziļumi pārstāja apmierināt flotes vajadzības. Kanālu sāka būvēt 19. gadsimta vidū un pašreizējās trases celtniecību pabeidza pagājušā gadsimta 30. gadu sākumā. Tas sākas 3 km attālumā no molu galiem, kur tā dziļums ir 15 metri. No šā punkta redzamas Daugavgrīvas vēruma zīmes – masts ar lieliem, pa gabalu saskatāmiem vairogiem un lampām diennakts tumšajam laikam. Ja kuģis pa kanālu peld precīzi, divas vēruma zīmes sakrīt. Īsi pirms ieejas starp moliem par kuģa vadlīniju kļūst Rīnūži, pēc tam Baltā baznīca. Pēc šīs vadlīnijas tad arī kuģis virzās līdz ieejai Eksporta līcī. Pašreizējie Rīgas kanāla dziļumi visā tā garumā ir ne mazāki par 11 m, bet platums sasniedz 100 metrus. Atsevišķos posmos dziļums sasniedz 14.5 m, kāds ar laiku tiks nodrošināts līdz pat ostas piestātnēm. Tas dos iespēju Rīgas ostā bez grūtībām ienākt milzīgajiem okeāna laineriem.
Lai panāktu un saglabātu pašreizējo dziļumu, no upes gultnes tika izsmelts miljoniem kubikmetru grunts. Laika no 1921. gada līdz 1957. gadam šis daudzums bija 5.5 miljoni kubikmetru. Tikpat ilga laika posmā no 1958. gada līdz 1984. gadam kopumā izsmēla 19.3 miljonus kubikmetru grunts. Pirmajā posmā grunts izstrāde gada pārsniedza 600 000 m3, bet 80 gadu vidū tā sasniegusi pat līdz 2 miljoniem kubikmetru gadā.
[1. 60. - 62. lpp]
Padziļināšanas darbi ir ļoti dārgs process, kas nepieciešams ostas piestātņu un kuģu ceļu uzturēšanai vajadzīgajā dziļumā. Pēc nepieciešamības tie var būt kapitālie vai remonta. Padziļināšanas darbu kompānijām parasti ir savi dziļummērītāji un paveiktā darba aprēķinātāji. Pie lielākiem projektiem var tikt pieaicināti papildus speciālisti.
[10. 100. lpp]
1. Dokumentācija, kas nepieciešama padziļināšanas darbu uzsākšanai
Pirms padziļināšanas darbiem jāveic sagatavošanas darbus un dokumentācijas komplektācija, kas sevī iekļauj:
projekta-tāmes un padziļināšanas darbu tehnisko līdzekļu dokumentācijas sastādīšanu un izdruku;
iecirkņa sagatavošanu padziļināšanas darbiem;
zemūdens teritorijas vai krasta sagatavošana izsmeltās grunts krautnei;
jāizvēlas zemessmēlēja atrašanās vietas noteikšanas metode un tās tehniskais nodrošinājums.
[5. 32. lpp]…
Rīgas jūras kanāls ir hidrotehnisko un krasta būvju komplekss, kas nodrošina kuģu nokļūšanu no jūras līdz Rīgas ostas piestātnēm. Šāds kuģojams kanāls kļuva nepieciešams tad, kad upes dabiskie dziļumi pārstāja apmierināt flotes vajadzības. Kanālu sāka būvēt 19. gadsimta vidū un pašreizējās trases celtniecību pabeidza pagājušā gadsimta 30. gadu sākumā. Tas sākas 3 km attālumā no molu galiem, kur tā dziļums ir 15 metri. No šā punkta redzamas Daugavgrīvas vēruma zīmes – masts ar lieliem, pa gabalu saskatāmiem vairogiem un lampām diennakts tumšajam laikam. Ja kuģis pa kanālu peld precīzi, divas vēruma zīmes sakrīt. Īsi pirms ieejas starp moliem par kuģa vadlīniju kļūst Rīnūži, pēc tam Baltā baznīca. Pēc šīs vadlīnijas tad arī kuģis virzās līdz ieejai Eksporta līcī. Pašreizējie Rīgas kanāla dziļumi visā tā garumā ir ne mazāki par 11 m, bet platums sasniedz 100 metrus. Atsevišķos posmos dziļums sasniedz 14.5 m, kāds ar laiku tiks nodrošināts līdz pat ostas piestātnēm. Tas dos iespēju Rīgas ostā bez grūtībām ienākt milzīgajiem okeāna laineriem. Lai panāktu un saglabātu pašreizējo dziļumu, no upes gultnes tika izsmelts miljoniem kubikmetru grunts. Laika no 1921. gada līdz 1957. gadam šis daudzums bija 5.5 miljoni kubikmetru. Tikpat ilga laika posmā no 1958. gada līdz 1984. gadam kopumā izsmēla 19.3 miljonus kubikmetru grunts. Pirmajā posmā grunts izstrāde gada pārsniedza 600 000 m3, bet 80 gadu vidū tā sasniegusi pat līdz 2 miljoniem kubikmetru gadā
-
Ar antipirēniem apstrādātu koksnes paraugu degamības noteikšana
Research Papers23 Agriculture, Forestry, Chemistry, Construction and construction works
-
Peldošie padziļināšanas darbu tehniskie līdzekļi
Research Papers44 Vehicles, Construction and construction works
- Statiski noteicamu rāmju pārvietojumu noteikšana
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Būvju pieņemšana ekspluatācijā
Research Papers for university6
-
Rotācijas krāsns portlandcementa iegūšanai
Research Papers for university40
Evaluated! -
Dzīvojamās ēkas apkure un ventilācija
Research Papers for university16
-
Grunts ietekme uz pamatiem un tās novēršana
Research Papers for university17
-
Sienas
Research Papers for university14
Evaluated!