-
Peles un tastatūras
Peles vēsture
Pirmo reizi peli demonstrēja Stanfordas pētniecības institūta laboratorijas vadītājs Duglass Engelbarts. Tas bija 1968.gada 9.decembrī. Pirmā firma, kas PC tirgū piedāvāja peli, bija Mouse Systems. 1983.gadā firma Microsoft izlaida pirmo savas peles variantu. Noteicošais apstāklis tirgus iekarošanai bija peles interfeisa standartu izstrāde. Pirmās to veica Microsoft un Logitech.
Peles darbības principi
Pele ir izplatītākā pozicionēšanas iekārta. Tai ir liela nozīme grafiskajās sistēmās. Tā ir ar roku vadāma ievadierīce ar kuras palīdzību, pozicionējot to vajadzīgajā vietā, var paziņot savu izvēli vai vēlamo vietu uz ekrāna. Peli izmanto, lai veidotu dialogu ar lietotāju, zīmētu. Peles ievades funkcijas realizējas ar tās pogu palīdzību. Parasti pelei ir divas pogas, taču speciālām pelēm pogas var būt arī vairāk par trim. Lielākā daļa sistēmu trešo pogu neuztur. Peles ar vienu pogu izmanto Apple tipa datoros. Pogu funkcionālā nozīme ir atkarīga no programmas, kurā strādā. Parasti pozicionējot peles kursoru uz kādu objektu, tas kļūst vadāms - ar kreiso pogu to var atzīmēt. Ja tagad neatlaižot pogu, peli pārvieto, tai līdzi ekrānā pārvietojas arī objekts. Divreiz noklikšķinot objekts tiek aktivizēts. Programmiski var fiksēt peles taustiņa nospiešanu, atlaišanu, peles pārvietošanu. Izšķir vairākus peles darbības veidus:
• peles pārvietošana;
• peles pārvietošana ar nospiestu peles pogu;
• klikšķis - nospiesta un atlaista peles poga (parasti kreisā);
• dubultklikšķis - divreiz ātri pēc kārtas nospiesta un atlaista peles poga.
Ja pelei ir rullītis, to var izmantot dokumentu pārtīšanai, to vienkārši rullējot. Bez tam rullīti var izmantot kā parastu peles pogu klikšķinot (nospiežot). Daudzos programmu produktos, piemēram, Windows ir iespēja mainīt pogu funkcijas vietām, tādā veidā atvieglojot darbu kreiļiem.
Peles izšķirtspēja un ballistiskais efekts
Peles kvalitāte ļoti lielā mērā ir atkarīga no tās konstrukcijas, jo tā tāpat kā visas mehāniskas ierīces, nolietojas. Bez tam peles kvalitāte ir atkarīga arī no izšķirtspējas, kuras mērvienība ir dpi (dot per inch - punkti collā). Ja peles izšķirtspēja ir 1500 dpi, tad pārvietojot peli par vienu collu pa labi, tiek fiksēts, ka tā pārvietota par 1500 vienībām pa labi. Peles draiveris šo informāciju, pozicionējot peli, pārveido atbilstoši grafiskajai monitora izvērsei. Šeit nav nozīmes tam, vai peli pārvieto lēni vai ātri. Peles pārvietošanās mērvienība ir mikijs, kas ir 1/200 colla. Peles pozicionēšanas precizitātes atkarību no pārvietošanas ātruma nosaka ballistiskais efekts. Pārvietojoties pa nelieliem attālumiem, ballistiskais ātruma efekts samazinās un palielinās precizitāte. Tas ir īpaši svarīgi, apstrādājot sīkus grafiskus objektus. Normāla peles izšķirtspēja ir 200 - 900 dpi. Peles trail efekts izpaužas kā peles kursora pārvietošanās pēdas uz ekrāna pasīvo matricu displejos.
…
Darbā rakstīts par: PELES vēsturi, darbības principiem, izšķirtspēju un ballistisko efektu, pieslēgšanu un draiveriem, uzbūvi, Optisko peli, bezvadu peli, kopšanu, paliktņiem, ergonomiku, peles izvēle. TASTATŪRSAS vēsturi, darbības principiem, Pareizu roku un pirkstu izmantošanu teksta ievadīšanai, pieslēgšanu un draiveriem, tipiem, taustiņiem, multimediju tastatūrām, ergonomiku, kopšanu, tastatūras izvēli.
- Mājas lapas izstrāde - Gada projekts
-
Optimizācijas uzdevums
Research Papers15 Economics, Computers, Consumer Electronics
- Peles un tastatūras
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Optimizācijas uzdevums
Research Papers for university15
-
Mājas lapas izstrāde - Gada projekts
Research Papers for university20
Evaluated! -
Pele, tās uzbūve un darbības principi, jaunākie peļu veidi
Research Papers for university17
-
VRML un virtuālā pasaule
Research Papers for university11
-
Darba ar grafiku īpatnības web-lapās
Research Papers for university33