Mēs zinām, ka ražotāju darbības pamatmērķis ir peļņas iegūšana un lielākajā skaitā gadījumu tās maksimizācija. Peļņa ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma darbības rādītājiem, kas nosaka uzņēmuma rentabilitāti.
Nav ne mazāko šaubu, ka ieņēmumu un līdz ar to peļņas masas lielums būtiski atkarīgs no tirgus konjunktūras, no pieprasījuma un piedāvājuma samēra, no līdzsvara cenas līmeņa, kā arī no daudziem citiem faktoriem.Tādējādi uzņēmējdarbības peļņa ir ļoti svarīgs jautājums, kura pētījumam un analīzei ir svarīga nozīme.
Savukārt, cenas, izmaksas, ieņēmumi un peļņa – tās ir firmas darbības teorijas kategorijas, un nav tikai abstrakti jēdzieni, bet visai konkrēti instrumenti, kas saistīti ar daudzveidīgām tirgus struktūrām un tipiem. Viens no tirgus tipiem ir pilnīgas konkurences tirgus, kas ir teorētisks tirgus modelis un reāli neeksistē, kaut arī ekonomiskā teorijā pilnīgas konkurences tirgum tiek veltīta ļoti liela uzmanība. Tas notiek tādēļ, ka perfektas konkurences tirgus ir ļoti efektīvs un to var uzskatīt par etalonu gan resursu efektīvas izmantošanas jomā, gan arī patērētāja kopēja derīguma maksimizācijā. Līdz ar to peļņas maksimizācijas problēmus var efektīvi izanalīzēt pilnīgas konkurences tirgus apstākļos. Sakarā ar to izvēlēta darba tema ir “ Peļņas maksimizācijas nosacījumi un iespējas pilnīgā konkurencē “.
Darba mērķis ir pēc iespējas plašāk izpētīt peļņas noteikšanas jautājumu, kā arī izanalīzēt peļņas maksimizācijas iespējas un nosacījumus tieši pilnīgas konkurences tirgus apstākļos.…