Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:917075
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.01.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS.    2
1.  IEDZIMTĪBAS UN PIRMĀS SOCIĀLĀS VIDES NOZĪME PERSONĪBAS ATTĪSTĪBĀ.    3
1.1.  VAI „BĒRNI IR NO DEBESĪM” UN KĀDS IR VECĀKU UZDEVUMS?    3
1.2.  VESELĪGAS VIDES, SITUĀCIJAS RADĪŠANA – PERSONĪBAS ATTĪSTĪBAS PRIEKŠNOTEIKUMS.    4
1.3.  MAKROVIDES, MIKROVIDES UN INDIVĪDA SAISTĪBA PERSONĪBAS ATTĪSTĪBĀ.    4
1.4.  MŪSU BĒRNĪBA – MŪSU SASKARSMES PRASMJU PAMATS.    6
2.  VECĀKU UN BĒRNU SAVSTARPĒJĀ PIEĶERŠNĀS – CILVĒKA VESELĪGAS ATTĪSTĪBAS PRIEKŠNOTEIKUMS.    7
2.1.  PIEĶERŠANĀS TEORIJA.    7
2.2.  PIEĶERŠANĀS MODEĻI UN APSTĀKĻI, KAS NOSAKA TO ATTĪSTĪBU.    8
  SECINĀJUMI.    10
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA:    11
Extract

Tā kā cilvēks ir unikāls fizioloģiski un ģenētiski, tad, lai definētu, kas ir personība, būtu jāņem vērā katrs cilvēks atsevišķi, bet tā kā tas nav iespējams, tad zinātnieki meklē kopsakarības, kas atkārtojas visiem kaut cik līdzīgi.
Personība ir pašregulācijā esošā sistēma, kas pati sevi nosaka – cilvēkā jau ir sava kodola struktūra, minimums ja piedzimstot, ir savs ES, spēja klausīties savā „iekšējā impulsa balsī” – cilvēkā atrodas t.s. „augstākā tiesa”, kas vērtē apkārt notiekošo, ļauj izdarīt izvēli. Personība – indivīda iekšēja dinamiska organizācija, kas iekļauj sevī motivāciju sistēmas, ieradumus, personiskās iezīmes, kuras nosaka personības unikalitāti, piemērojoties videi. Šīs sistēmas sakārtojas un attīstās nepārtrauktā indivīda saskarsmē ar vidi. [7, 15.-17.]
Personība veidojas iedzimtības un vides ietekmē. Iedzimtība – genotips, instinkti, nervu darbības tips, ievirzes, dotības, u.c. Ir pazīstami divi vides jēdzieni: makrovide un mikrovide. Ar mikrovidi saprot bērnu attīstības tuvāko apkārtni – ģimeni, dzīves vietu, cilvēkus tuvumā u.c. Makrovide ir bērna simboli, priekšmeti un to pielietojums, iepriekšējo paaudžu pieredze, morāle, audzināšana, kas veido ievirzes cilvēka psihē, īpaši pirmajos piecos dzīves gados, kad bērns ir atvērts visam, kas notiek apkārt; kad sāk iepazīt un izzināt pasauli, sāk mācīties saprasties ar apkārtējiem. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register