Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:511436
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.03.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS   
1.nodaļa.  Pusaudžu vecumposma vispārīgs raksturojums   
2.nodaļa.  Fiziskās pārmaiņas pusaudžu vecumā   
3.nodaļa.  Pusaudžu galvenās uzvedības problēmas   
3.1.  Pusaudžu attiecības ar vecākiem   
3.2.  Pusaudžu attiecības ar vienaudžiem   
4.nodaļa.  Pusaudžu vecuma identitātes meklējumi   
  Secinājumi   
  Skaidrojošā vārdnīca   
Extract

Pusaudzis – “dzīve māceklis “ – savu ceļu sāk neveikli. Šim laikam raksturīga izvirtība, emociju izvirdumi, nesavaldība. Sākas sapņošana – pusaudzis atklāj savu ES. Viņš sevi salīdzina ar tuviniekiem un biedriem. Viņš aptver laika jēdzienu un sāk kaldināt nākotnes plānus. Pagātnes un nākotnes atklāšana mudina “rezumēt” – tas ir īstais dienasgrāmatu vecums.
Pusaudžu vecums – pārejas vecums starp bērnību un pieaugušo ( no 11 – 12 līdz 15 – 16, Rietumu psiholoģijā līdz 18 – 19 gadiem ). Pusaudžu vecumā notiek jūtu padziļināšanās un to objektu vispārināšana, tiek sasniegta intelektuālās attīstības visaugstākā pakāpe – formālās operācijas vai vārdisks loģisks intelekts. Sāk veidoties vispārināts redzējums, kur jau darbojas diezgan abstrakti uzvedības vērtējuma kritēriji. Ar to ir saistīts pusaudžu maksimālisms. Šajā vecumā pārejas stāvoklis izskaidro arī daudzas pusaudžu vecuma īpatnības, un ir tik daudz pretrunu kā nevienā vecumā pirms vai pēc tam. Pusaudzis grib atšķirties no citiem un vienlaikus grib būt tāds kā citi. Viņš cenšas individualizēties un būt neatkarīgs, tajā pašā laikā viņš grib kļūt par vienu no kompānijas locekļiem, un dažreiz ir pilnīgi atkarīgs no tās. Pusaudžu vecumā veidojas jauna personības pašapziņa, ar ko saistās prasības pret citiem, pirmām kārtām pret vecākiem un citiem pieaugušajiem, uz cieņas un patstāvības tiesības atzīšanu. Pusaudži cenšas demostrēt visiem, kā arī sev, ka viņi var visu to, ko dara pieaugušie, pievēršot savu uzmanību ārējiem un parasti ne labākajiem pieaugušo uzvedības paraugiem ( smēķēšana, dzeršana, lamāšanās, naudas iegūšana bez pūlēm u.tml. ). Sakarā ar būtiskām pārmaiņām pašapziņā notiek motīvu hierarhijas pārkārtošana un nozīmīguma nonivelēšana. Pusaudžu atkarība no savas kompānijas var veicināt asociālu vai antisociālu darbību ( fiziskā, seksuālā vai emancipālā vardarbība, narkotiku lietošana vai alkoholu dzeršana ). Bieži šajā vecumā parādās negatīvisms, visbiežāk kā reakcija uz pieaugušo necieņu un neuzticību. Pusaudžu vecumā veidojas pastāvīgas draudzīgas attiecības, kas vairs nav atkarīgas no objektīviem sakariem ( dzīvošana vai sēdēšana blakus ). Sākumā draudzīgas kompānijas veidojas pēc viendzimuma principa, un attiecības starp dažāda dzimuma indivīdiem vēl ļoti ilgi ietekmē tie, kuri ievēro “grupas tīrību”. Parasti skolā par normu skolēnu attiecībās gandrīz visos vecumos tiek uzskatīta konfrontācija starp dzimumiem, nevis sadarbība. Ņemot vērā, ka pusaudžu vecums ir sensitīvais periods attiecību veidošanai ar pretējo dzimumu, sadarbības pieredzes trūkums var ļoti negatīvi ietekmēt tālako ģimenes dzīvi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1116011
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register