Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:366201
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Kas ir personība?    6
2.  Kurā brīdī par cilvēku var sākt runāt kā par personību?    9
3.  Grūtniecības periods    10
4.  Zīdaiņa vecums    11
5.  Bērna individualizācijas posms    13
6.  Sākumskolas vecums bērna dzīvē    15
7.  Pusaudža un jaunieša gadi    16
8.  Agrīnais briedums, briedums, vecumdienas    18
9.  Praktiskā daļa    19
9.1.  Anketēšana    19
10.  Rezultāti    21
10.1.  7 -10 gadi, sākumskolas vecums    21
10.2.  11 -14 gadi, pusaudžu vecums    26
10.3.  15 -18 gadi, jauniešu vecums    30
10.4.  19 - 30 gadi, agrīnais briedums    34
10.5.  30 un vairāk gadi – briedums, vecumdienas    38
11.  Rezultātu apkopojums    42
12.  Secinājumi    49
  Kopsavilkums    50
  Summary    52
13.  Izmantotā literatūra    54
  Pielikums    55
Extract

Cilvēka personības attīstība norisinās visa mūža garumā un tikai 19. gadsimtā radās atsevišķa zinātne, kas pēta un pamato cilvēka psihes darbības. Tātad tēma ir aktuāla arī mūsdienās, jo ikviens no mums ir vai būs personība, bet vai mūsdienu personības attīstās tāpat kā līdz šim?
Cilvēkam ir izteikta vajadzība iepazīt apkārtējo, savu iekšējo pasauli un cilvēkus. Laika gaitā šī vajadzība ir nevis mazinājusies, bet pastiprinājusies. Cilvēces attīstības gaitā, tā pārtapusi īpašā darbībā- zinātnē. Zinātnes var iedalīt divās lielās grupās: zinātnes, kuru pētījumu priekšmets ir objektīvā, fiziskā pasaule, un zinātnes, kuru pētījumu priekšmets ir subjektīvā pasaule jeb cilvēka iekšējā dzīve. Pirmo zinātņu grupu nosacīti sauc par dabaszinātnēm, otro- humanitārajām zinātnēm.[7.;7.lpp.] Psiholoģijas zināšanas, t.i., zināšanas par cilvēka iekšējās pasaules likumsakarībām un īpatnībām, tās ir humanitāras. Viena no psiholoģijas definīcijām ir šāda – “Psiholoģija ir zinātne par psihes attīstības un funkcionēšanas likumsakarībām, par cilvēka un dzīvnieku uzvedību. Tā pēta iedzimtības, organisma fiziskā stāvokļa un apkārtējās vides ietekmi uz psihi”.[5.;9.lpp.]
Autore izvēlējās šo tēmu, jo ļoti interesē psiholoģija un tās pētījumi. Vēlējās iegūt padziļinātas zināšanas par šo tēmu, kas veicinātu izpratni par sevi un citiem cilvēkiem, rīcību un attieksmi.
Darba mērķis - izprast personības veidošanos dažādos vecuma posmos un saprast, kurš ir visnozīmīgākais posms personības attīstībā.
Darba uzdevumi –
izzināt personības attīstības posmus;
anketēt cilvēkus dažādos vecuma posmos;
analizēt rezultātus, izveidojot diagrammas;
izdarīt secinājumus;
Pētījuma mērķis - pierādīt teorijā izteiktās atziņas praksē, uzzināt, kurš ir visietekmīgākais posms personības attīstībā.
Pētījuma metodes - anketēšana, rezultātu diagrammu analīze.
Pētījuma objekts – cilvēks savā personības attīstības posmā.
Pētījuma hipotēze – cilvēka attīstība notiek saskaņā ar psiholoģijā izstrādātu teoriju par personības veidošanos dažādos vecuma posmos.
Pētījuma bāze – apkārtējo cilvēku anketēšana.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1227890
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register