Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:953100
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.03.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Personvārdu izcelsme    4
2.  Personvārdu pētījumi literatūrā    8
3.  Ieskats Imanta Ziedoņa dzīvē un darbībā    10
4.  Pārskats par Imanta Ziedoņa literāro darbību    12
4.1.  Dzeja    12
4.2.  Proza    14
4.3.  Liroepika    16
4.4.  Epifānijas, pasāžas    16
4.5.  Mācību literatūra    17
5.  Imanta Ziedoņa daiļdarba „Poēma par pienu” raksturojums    18
6.  Personvārdu vispārīgs raksturojums poēmā un to nozīme    21
6.1.  „Poēmā par pienu” minētās personības    21
6.2.  Latviskās cilmes personvārdi    22
6.2.1.  Vīriešu personvārdi    22
6.2.2.  Sieviešu personvārdi    22
6.2.3.  Annele- sievietes motīva atklājēja    26
6.2.4.  Maruža- sabiedrības māte, latviskuma glabātāja    26
  Secinājumi    28
  Anotācija    30
  Izmantotā literatūra    31
  Pielikums    33
Extract

Secinājumi
1. Mūsdienās īpaši aktivizējusies onomastikas (valodniecības nozares, kura pētī īpašvārdus) nozare antroponīmika (gr. Anthōpos „cilvēks”+ onoma „vārds”), kas pētī personvārdus.
2. Personvārdi ir cēlušies no sugasvārdiem, dabas parādībām, mitoloģijas, dzīvnieku, putnu, kukaiņu nosaukumiem, kristīgās ticības svēto vārdiem.
3. Personvārdus literatūrā ir pētījuši: I. Šuplinska un O. Bušs. O.Bušs uzskata, ka „Poēma par pienu” ir it kā divdabis- pa daļai tiešām poēma, pa daļai dzejoļu cikls. Savukārt I. Šuplinska uzskata, ka Personvārdu lietojums ir vērsts uz ikdienas dzīves mitoloģizācijas procesu
4. Gan radošā, gan sabiedriskā Imanta Ziedoņa darbība ir bijusi ļoti daudzpusīga.
I. Ziedonis darbojies dažādos daiļliteratūras veidos, kā : dzejā, prozā, liroepikā, mācību literatūrā, kā arī pats izveidojis divus literatūras žanrus- pasāžas un epifānijas.
5. Imanta Ziedoņa daiļdarbā „Poēma par pienu” ir minēti 29 personvārdi, visi šie personvārdi ir latviskas cilmes. No šiem personvārdiem sešpadsmit personvārdu ir sieviešu dzimtes, bet 13 no šiem personvārdiem ir vīriešu dzimtē.
6. „Poēmā par pienu” lietotie sieviešu dzimtes personvārdi atklāj poēmas motīvus, idejas un palīdz precīzāk uztvert poēmas darbības vietu un šajā darbības vietā esošo sabiedrību.
7. „Poēma par pienu” lietotie vīriešu personvārdi palīdz ieskicēt precīzāk darbības vidi un izceļ sieviešu personvārdos nodēvēto tēlu nozīmi.
8. Viens no darbā visbiežāk lietotajiem sieviešu dzimtes personvārdiem- Annele- visspilgtāk atklāj sievietes motīvu poēmā kā liriskā „es” pretmets.
9. Kad tas ir nepieciešams, viņa piezemē liriskā „es” domas lidojumu: „”Šovakar,” es saku Annelei/ „ķersim mākoņus./ Tikai jāiztaisa tādas labas lamatas./ Tu vakarā nāc/ ātrāk mājā!”/ „Nav jau kur likt,” nosmejas Annele”, bet kad nepieciešams viņa neļauj liriskajam „es” ieslīgt ikdienībā un aizmirst par savu dzejnieka dvēseli: „Mellenes metās zilas: atceros:/Vienu dienu man Annele teica:/ čigāni brauc garām: mellenes lasīt. Vai tu dzejoļus nemaz vairs neraksti?”
10. Maružas tēls „Poēmā par pienu” atklāj poēmā esošās idejas par latviskumu, māti un sabiedrību. Dažviet poēmā Maružas tēlā savienojas idejas par māti un sabiedrību, Maružas tēls kļūst par sabiedrības māti. Sabiedrība neciena Maružu, bet autors „Poēma par pienu” atkal un atkal atgriežas pie Maružas. Viņu nedrīkst zaudēt „Ir jāpagarina/ vecās Maružas nemirstība”. Maružas tēla spilgti atklājas latviskuma motīvs „Saka latvieši esot skopulīgi./ Vai tu biji skopa, māt?”/ Bet es skatos kopā, māt:/ tas, kas kaut ko kopa, māt,/ tas to nesamina./ Maruža saka:/ Es telītes paganīju/ Ar vītola žagariņu;/ Es rīkstītes nenogriezu,/ Brāļa birzes netērēju.”
11. Apstiprinās darba sākumā izvirzītā hipotēze, ka Imanta Ziedoņa darbā izmantotie sieviešu personvārdi palīdz atklāt darba idejiski tematisko saturu. Tieši sieviešu personvārdi(Annele, Maruža u.c.) atklāj darbā esošās idejas par latviskumu(Maruža), māti (Maruža, arī citi tēli), sievieti(Annele, arī citi tēli) un sabiedrību (visi sieviešu tēli).

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register