Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Pētījums par iepirkšanās paradumiem rotaļlietu veikalā-
Pētījums par iepirkšanās paradumiem rotaļlietu veikalā
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 1 | |
pētījuma aktualitāte | 1 | |
pētījuma un metožu raksturojums | 1 | |
pētījuma apstrādes metodes | 2 | |
1. | Teorētiskā daļa | 3 |
1.1. | Tirgus izpēte | 3 |
1.2. | Marketinga pētījuma procesa būtība | 3 |
1.3. | Secinājumi un priekšlikumi | 3 |
2. | Praktiskā daļa | 4 |
2.1. | Pētījuma norise un analīze | 5 |
2.2. | Secinājumi un priekšlikumi | 12 |
3. | Nobeigums | 13 |
Literatūras saraksts | 14 | |
Anotācija | 15 |
Kādu dienu rotaļlietu veikalā ienāca māmiņa ar bērnu. Neilgu laiku, atļaujot aplūkot veikalā esošo preču klāstu, pārdevēja laipni pajautāja, vai nevarot palīdzēt. Pretī pārdevēja saņēma smagu nopūtu un: „Ko Jūs mūžīgi varat uzbāzties?” Pēc sekundes pauzes, pircēja sāka nobērt ar jautājumiem pārdevēju par to, kur ražotas konkrētas rotaļlietas? Kad pircēja bija saņēmusi dažas atbildes, nolamāja pārdevēju par to, ka rotaļlietas ražotas Ķīnā vispār neatbilstot nekādām kvalitātes prasībām un kā kaut ko tādu vispār var tirgot?
Pircējas meitiņa ieinteresējās par lellīti, kuru bija redzējusi kādā televīzijas reklāmā un zināja teikt, ka viņas draudzenei Justīnei jau esot tāda lellīte. Bērna māte pajautāja pārdevējai, cik maksā tā lelle? Pārdevēja nosauca cenu un pircēja atkal dusmu lēkmē: „Galīgi aptrakuši.” Mazā meitenīte sāka raudāt, ka viņa ļoti, ļoti vēlās šo lelli. Māte vilkdama ārā no veikala meitu centās viņai iestāstīt, ka viņa kādā citā veikalā redzējusi tādu pašu lelli un tā maksājusi krietni lētāk un kā tā lelle tāpat salūzīs nākamajā dienā. Pārdevēja vēl centās pārliecināt pircēju, ka tā ir oriģināla konkrētā zīmola ražotā lelle un, ka tikai šinī firmas veikalā šai lellei ir viszemākā cena un kvalitāte ir nevainojama. Viss bija veltīgi. Šis pircējs aizgāja neapmierināts gan par preču kvalitāti, gan par to cenām, arī apkalpošanas kultūra viņai likās uzbāzīga.
Mani ieinteresēja šī situācija. Nebija atbilžu uz daudziem jautājumiem, sākumā šķita, ka pircējs nevar atrast veikalā nevienu kvalitatīvu rotaļlietu, pēc tam arī cenas viņai likās ļoti augstas.
Klientu neapmierinātību nevar uztvert kā pašsaprotamu lietu – ir jāmeklē tās cēlonis un jāmēģina novērst. Kas tad ir tas noteicošais - cena, kvalitāte, laipna apkalpošana- kas liek pircējam izdarīt izvēli?
Veikals XS rotaļlietas ir pavisam jauns uzņēmums Latvijas tirgū, pareizāk sakot Latvijas rotaļlietu tirgū un organizācija nav veikusi mārketinga pētījumus pirms veikala atvēršanas, lai apmērām zinātu, ko varētu gaidīt no nākotnes, ko prognozēt un kā ietekmēt un piesaistīt klientus.
Jau gandrīz gadu veikals „XS rotaļlietas” strādā ar pircējiem un nevar skaidri izprast pircēju vēlmes, skaidri nezinot , ko pircējs gaida no veikalā esošās preces. Uzņēmums skaidri nezin savus plusus un mīnusus. Ikdienas jāsaskaras ar pilnīgi pretējiem cilvēku uzskatiem par veikalu, par preci. Klientu neapmierinātību nevar uztvert kā pašsaprotamu lietu – ir jāmeklē tās cēlonis un jāmēģina novērst. Veikalam jānoskaidro savas stiprās puses-(tās var būt cena, kvalitāte, laipna apkalpošana u.c.) un tās jāattīsta un jāpastāsta par tām esošajiem un potenciālajiem klientiem.
Jāņem vērā, ka klients parasti nepērk produktu, bet gan no tā izrietošos ieguvumus un emocijas. Līdz ar to mūsu uzdevums ir izprast patērētāju vēlmes un parādīt tiem, ka mūsu piedāvātās preces var kādu no tām apmierināt.
Šis pētījums ir aktuāls, jo tirgotājam ir svarīgi noskaidrot, kāds ir patērētāju priekšstats par rotaļlietu veikalā piedāvātajām precēm, jo pastāv problēma kā sekmēt pircēju apmierinātību.
Savā mārketinga pētījumā es nolēmu veikt, pētījumu par iepirkšanās paradumiem rotaļlietu veikalā.
Pētījuma objekta un metožu raksturojums:
Kā pētījuma metodi savā kursa darbā lietoju aptauju. Aptauja atrodas starp novērošanu un eksperimentu. Tā ir ērta aprakstošu pētījumu veikšanai. Aptaujas tiek veiktas, lai iegūtu informāciju. Mērķis ir noskaidrot, kam cilvēki dod priekšroku, viņu apmierinātības pakāpi utt. …
kursa darbs satur divas daļas -teorētisko un praktisko daļu. Teorētiskajā daļā aprakstīti -Marketinga pētījumu procesa būtība, Pircēju uzvedība un lēmumi. Prakstiskā daļa -aptaujas anketas analīze.
- Kancelejas preču mārketinga pētījums
- Pētījums par iepirkšanās paradumiem rotaļlietu veikalā
- Sieviešu zeķu/zeķbikšu tirgus pētījums Latvijā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kancelejas preču mārketinga pētījums
Research Papers for secondary school10
-
Sieviešu zeķu/zeķbikšu tirgus pētījums Latvijā
Research Papers for secondary school11
-
Piena "Lāse" mārketinga pētījums
Research Papers for secondary school2
-
Mediju pētījums par televīziju Latvijā
Research Papers for secondary school7
-
Pircēju rīcības analīze
Research Papers for secondary school20