Secinājumi
Tā kā brīvās ekonomikas tirgus apstākļos, ir ļoti svarīga cilvēkresursu attīstība, kā arī pārkvalificēšanās, pieaugušo apmācības procesi ir aktuāli. Cilvēkresursu apmācība ir kļuvusi par daudzu organizāciju un uzņēmumu dzīves sastāvdaļu. Kā arī cilvēki, lai apmierinātu savas vajadzības, saprot mācīšanās nozīmīgumu visa mūža garumā un ir gatavi iesaistīties pieaugušo izglītībā. Tādēļ, mainīgajos dzīves apstākļos, ir būtiski, ka pasniedzēji izprot pieaugušo izglītības principus.
Pieaugušo izglītības procesā viena persona sniedz iespējas citai personai iegūt zināšanas, prasmes un sapratni par tā brīža indivīda vajadzībām. Ņemot vērā pieaugušā cilvēka būtību, tad viennozīmīgi, ka apmācība, kas balstīta uz pieredzi, salīdzinot ar tradicionālo pedagoģijas pieeju ir efektīvāka. Jo pieaugušajiem ir plašs pieredzes pamats un viņi saista jaunapgūtās lietas ar jau zināmām. Tātad, pieaugušo izglītība balstīta uz nepieciešamību zināt un saistīt iegūtās zināšanas ar reālo pasauli tā, lai tās kļūtu par daļu no to personības.
Tā kā pieaugušo apmācības procesi atšķiras no bērnu apmācības, tad pasniedzējiem, kuri darbojas pieaugušo apmācības sfērās, jāsaprot andragoģijas principi, lai padarītu pieaugušo izglītības pieredzi derīgu un jēgpilnu.
…