Audzināšana ir mūžīga, tā radās līdz ar cilvēka rašanos un pastāvēs, kamēr vien pastāvēs cilvēce. Audzināšanas radās darba procesā un izrietēja no nepieciešamības izdzīvot. Arī no sociālās psiholoģijas viedokļa šodien audzināšana ir kļuvusi sarežģīta, ilgstoša un nepārtraukta cilvēku sadarbība. Sevišķi ņemot vērā mūsdienu sabiedrības sarežģīto un daudzšķautnaino uzbūvi.
Tā kā mana tēma sociālās psiholoģijas priekšmetā ir par pieaugušo paraugu bērna audzināšanā, es pievērsīšos audzināšanas šaurākajai nozīmei. Kuras, manuprāt, raksturīgākās iezīmes, tikko izklāstīju arī no sociālās psiholoģijas viedokļa.
Tā kā mēs dzīvojam sabiedrībā, rodas jautājums:
Ko mēs īsti saprotam ar vārdu pieaugušais? Es šo vārdu savā izpratnē interpretēju kā – pieaugušie ir cilvēku kopa kura ir ar lielāku dzīves pieredzi un vairāk zināšanām visās jomās attiecībā pret citu ,parasti gados jaunāku cilvēku kopu.
Pedagoģijas skaidrojošajā vārdnīcā šis vārds, pieaugušais, tiek definēts šādi – briedumu sasniedzis par savu darbību pilnībā atbildīs cilvēks. …