Šajā referātā mēs apskatīsim dažādu programmu pakešu pielietojumu mārketinga pētījumos, ar kuru palīdzību var apkopot un analizēt lielāka un mazāka apjoma datus, kā arī veidot atskaites par analīžu rezultātiem.
Veicot dažādas aptaujas un arī anketēšanu nereti tiek apkopots ļoti liels un plašs informācijas klāsts, kuru analizēt un pētīt ir ļoti sarežģīti. Tādēļ ir radītas datorprogrammu paketes, ar kuru palīdzību ir iespējams apstrādāt pat ļoti lielus informācijas apjomus. Dažreiz šie apjomi ir tik lieli, ka uz papīra tos kvalitatīvi apkopot ir ļoti grūti un pat neiespējami.
Piemēram, uzņēmums veicot aptauju par savu potenciālo pircēju paradumiem, anketā ir iekļāvis nereti līdz pat 30 jautājumiem, un šīs anketas ir aizpildījuši vairāki simti vai pat tūkstoši respondentu. Analizējot iegūtos datus tika atklāts, ka respondentus ir nepieciešams sadalīt daudzās kategorijās pēc dažādām pazīmēm, piemēram, pēc vecuma, sociālā stāvokļa, dzīves vietas, nodarbošanās u.c. Lai ietaupītu līdzekļus un darbaspēka laiku, ir iespējams izmantot dažādas datu apstrādes metodes, no kurām ekonomiski visizdevīgākā datorprogrammas izmantošana apkopoto datu analīzē.
Bieži šīs datu analīzes veic specializētas kompānijas (Centrālā Statistikas Pārvalde, Socioloģisko Pētījumu Centrs u.c.). Tā kā šīs kompānijas datu apstrādi un analīzi veic ikdienā, tiem ir ļoti augstas prasības pret izmantojamo programmatūru.…