Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:644133
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.06.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pieprasījums jēdziens un grafiskais attēlojums    4
2.  Ienākuma efekts    6
3.  Aizstāšanas efekts    7
4.  Ārpuscenas faktori un pieprasījuma izmaiņas    7
3.  Pieprasījuma iezīmes Latvijā    7
  Secinājumi un priekšlikumi    11
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Pieprasījuma analīze ir svarīgs instruments, kas dod iespēju izprast daudzus ekonomiskos procesus: kā sociālie, politiskie un ekonomiskie faktori ietekmē tirgus cenas, kā valdības lēmumi, nodokļi un subsīdijas, muitas tarifi un kvotas ietekmē ražotāju un patērētāju u.tml..

Pētot pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, izzinām tirgus mehānisma darbību. Izzinām to, kā un kādā veidā šis mehānisms nosaka (regulē) ražošanas apjomus un cenas.

Darba mērķis ir izpētīt dažādas pieprasījuma likumsakarības gan tās kuras eksistē visumā, gan tās kuras ir vienas no aktuālākajām problēmām Latvijā.
Visus ekonomiskos subjektus atkarībā no to funkcijām var iedalīt divās grupās- pircēji un pārdevēji. Pircēji ir patērētāji, kas pērk preces un pakalpojumus, kā arī firmas, kas pērk darbaspēku, kapitālu, izejvielas u. tml., lai ražotu precas un pakalpojumus. Pārdevēji ir firmas, kas pārdod šīs preces un pakalpojumus, darbinieki, kas pārdod savu darbaspēku, ražošanas resursu (faktoru) īpašnieki, kas pārdod vai izīrē tos. Protams, ka firmu un cilvēku vairākums ir vienlaikus gan pircējs, gan pārdevēji, tomēr analīzes vienkāršības dēļ no šī fakta abstrahēsimies.
Pircēju un pārdevēju mijiedarbība veido tirgu.
Nav vienotas pieprasījuma definīcijas, tās ir daudz un dažādas. Divas no tām ieskatam šajā referātā:
Pieprasījuma definīcija pasniedzēja Georga Libermaņa skatījumā. Pieprasījums ir pircēju - patērētāju un firmu – ekonomiskā rīcība, kas vērsta uz preču iegādi atbilstoši viņu vēlmei (izvēlei) un maksātspējai noteiktā laika periodā.
Pieprasījuma definīcija pasniedzēja Viktora Nešpora skatījumā
Pieprasījums ir noteikta veida preču daudzums, ko patērētāji vēlas un ir spējīgi nopirkt par noteiktu cenu, noteiktā laika posmā.

Tātad pieprasījums ir cenas funkcija.
Q =f(Pn),
Q -ntā veida preču pieprasījums,
Pn –ntā veida preces cena.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register