Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:327364
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.04.2002.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 5 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
  PIEPRASĪJUMS    5
  PIEDĀVĀJUMS    8
  PIEPRASĪJUMA UN PIEDĀVĀJUMA ELASTĪBA    10
  NOBEIGUMS    13
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    14
Extract

Ekonomikā ar pieprasījumu saprot cilvēku vēlēšanos un gatavību iegūt savā lietošanā noteiktu preci vai pakalpojumu. Cilvēku vēlmes pārvēršas pieprasījumā tikai tad, kad viņiem ir nauda, ar ko samaksāt par vēlamo preci.
Savukārt, ar piedāvājumu nesaprot tās preces, kas tiek uzkrātas kaut kur firmu noliktavās, bet gan pārdevēju un ražotāju rīcību tirgū, mainoties cenām.
Pieprasījums un piedāvājums ir tirgus svarīgas sastāvdaļas, kuru svārstības regulē tirgu un nosaka ražotājam ko ražot, kā ražot, cik ražot, kam ražot.
Pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbībā funkcionē svarīgs elements kā cena. No tās svārstībām ir atkarīga pieprasījuma un piedāvājuma elastība.
Studiju darbā apskatīti gadījumi kādos pieprasījums un piedāvājums ir elastīgs, neelastīgs vai vienāds mainoties preces cenai. Pieprasījums raksturo sakarību starp cenām un preču daudzumu, kuru varētu nopirkt, pastāvot noteiktām cenām. Tiklīdz mainās precei cena, mainās arī pārdotās preces apjoms. Ja cenu pazemina- tiek vairāk pārdots. Tādēļ pārdevēji rīko preču izpārdošanas, lai atbrīvotos no liekajiem preču krājumiem. Pastāv virkne faktoru, kas tirgū var mainīt preces pieprasījumu, piemēram, izmaiņas pircēju ienākumos, aizvietotājpreces cena, preču kvalitāte, reklāmas ietekme, jaunu preču parādīšanās tirgū.
Piedāvājuma būtība ir tāda, ka pārdevēji palielinās preču piedāvājumu, ja tirgus cena kļūs augstāka, un samazinās piedāvājumu, ja tirgus cena kļūs zemāka. Tātad, jo augstāka ir preces cena, jo lielāka ir ražotāju ieinteresētība šo preci ražot un piedāvāt patērētājiem. Ja cenas savukārt samazinās, tad ražotājam zūd stimuls šīs preces ražot un pārdot. Pastāv zināma sakarība – pieaugot vienam lielumam, pieaug arī otrs (cena – piedāvājums), kura tiek saukta par piedāvājuma likumu. Arī piedāvājumam pastāv virkne faktoru, kas maina to, piemēram, jaunu tehnoloģiju ieviešana, ražošanas izmaksu līmenis, nodokļi, muitas noteikumi u.c..…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1135670
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register