Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:766846
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.03.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Tirgus līdzsvars    4
  Tirgus līdzsvara neiestāšanās    6
  Pieprasījuma un piedāvājuma līkņu pārbīdes    7
  Nodokļu ietekme uz tirgus līdzsvaru    9
  Subsīdiju ietekme uz tirgus līdzsvaru    10
  Secinājums    11
Extract

Ievads

Pieprasījums un piedāvājums ir cieši saistīts ar tirgus cenas veidošanos un dod iespēju izprast dažādus ekonomiskos procesus, savstarpējo mijiedarbību un tirgus mehānisma darbību, šeit var minēt arī, pircēja un pārdevēja savstarpējo saskarsmi un vajadzību apmierināšanu. Pircēju un pārdevēju mijiedarbība veido tirgu, kur notiek preču un pakalpojumu maiņa, proti, pirkšana un pārdošana.
Tirgus mehānisms sastāv no trīs elementiem:
• Pieprasījuma;
• Piedāvājuma
• Tirgus cenas
Tirgus ekonomika ir saimniecisks modelis, kurā valsts nodarbojas ar tiesiskās kārtības regulēšanu un valsts aizsardzību, proti ar nodokļu uzlikšanu un preču subsidēšanu. Nepārprotami tirgus ekonomika balstās uz personisko iniciatīvu un daudzo pircēju un pārdevēju konkurenci.
Pieprasījums ir kādas preces vai pakalpojuma kopējais daudzums, kuru patērētāji grib un spēj pirkt par kādu noteiktu cenu zināmā laika periodā.
Piedāvājums ir preces daudzums, kuru attiecīgā tirgū ir ar mieru piedāvāt ražotājs vai šīs preces piegādātājs. Tirgū piedāvājums SUPPLY parasti tiek skatīts kādā noteiktā laika periodā
Tirgus līdzsvars veidojas atkarībā no piedāvājuma un pieprasījuma proporciju līdzsvara. Lai pieprasījums un piedāvājums spētu pastāvēt gan vienlaicīgi, gan kā atsevišķas daļas ir jāņem vērā ražošanas faktori, ja mēs varētu visus nepieciešamos labumus ņemt no dabas, tie nebūtu uzreiz patērējami, tādēļ šeit faktori ir vairāki :
zeme, darbs, kapitāls.
Katrs patērētājs ir ar savām individuālajām vajadzībām, kuras viņi vēlas apmierināt jebkurā gadījumā. Ir tā saucamie snobisti, kuri labprāt reklamē savu materiālo labklājību un ir līdzskrējēji.






Tirgus līdzsvars

Tirgus pastāvēšanas pamats ir privātīpašums, kuru vada pats īpašnieks. Tirgi ir tā vieta, kur satiekas miljardiem pircēju un pārdevēju, kur vienojas par realizēto preču vai pakalpojumu cenām. Saimniecības dzīves dzinējspēks, ražošanas regulators ir pilnīga konkurence.
Ir nepieciešama arī valsts abstrahēšana no pieprasījuma un piedāvājuma anomālās reakcijas , jo pretējā gadījumā nav iespējams noteikt tādu cenu, par kuru ir panākama abu tirgus pušu saskaņa un vienošanās. Kā veidojas tirgus līdzsvars? Pieprasījums un piedāvājums rāda cik lielu daudzumu pircēji iegādāsies un pārdevēji piedāvās par dažādām cenām, taču šīs līknes pašas par sevi nenorāda kā pircēja un pārdevēja viedokļi sakritīs un pie kādas cenas ir nepieciešams abas līknes savienot vienā grafikā un tas krustosies tikai vienā punktā, kurā pieaug tirgus līdzsvars.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1211456
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register