Uzņēmums savus ieņēmumus var ietekmēt, izmainot pārdošanas apjomus, līdz ar to uzņēmuma galvenā problēma ir peļņu maksimalizējoša vai zaudējumu minimalizējoša produkcijas izlaides apjoma noteikšana. [3,153] Peļņas maksimizēšanu pilnīgas konkurences apstākļos ierobežo ražošanas tehniskās un tehnoloģiskās iespējas un citu resursu daudzums. Turklāt īslaicīgā periodā ražošanas jaudas paliek nemainīgas. Uzņēmums, kas darbojas pilnīgas konkurences tirgū, ne vienmēr gūst peļņu īslaicīgā periodā, jo līdzsvarota tirgus cena īslaicīgā periodā var izrādīties zemāka nekā uzņēmuma vidējās izmaksas, padarot pat neiespējamu izmaksu segšanu.
Analizējot pilnīgu konkurenci, var secināt, ka pilnīgas konkurences apstākļos iekļūšana tirgū un izkļūšana no tā ir samērā viegla, jo visiem pircējiem un pārdevējiem ir pilnīga informācija par pārdodamo preču cenām. Šādos apstākļos nevienam uzņēmumam nepieder tāda tirgus daļa, kas spētu ietekmēt produkcijas cenu.
…