Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:396859
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.02.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pilnīgas konkurences tirgus raksturojums    3
2.  Peļņa pilnīgas konkurences apstākļos    4
2.1.  Peļņa ilgā laika periodā    5
2.2.  Peļņa īsā laika periodā    6
3.  Testi    7
4.  Uzdevumi    9
5.  Atbildes    11
Extract

1.Pilnīgas konkurences raksturojums.

Pilnīgā konkurence gan vēsturiski, gan metodoloģiski ir izejas punkts dažādu tirgus formu analīzei. Tā ir vienkāršākā konkurences forma, kuru raksturo tas, ka pārdevēji un pircēji pielāgojas tirgus noteikumiem, tirgus videi. Pilnīgas konkurences tirgu raksturo:
1.ievērojams skaits pārdevēju un pircēju. Ja tirgus dalībnieku skaits sniedzas tūkstošos, tad katrs no tiem sastāda ļoti mazu kopējā piedāvājuma un pieprasījuma daļu, līdz ar to tie nevar ietekmēt ne tirgus piedāvājumu, ne pieprasījumu.
2.Šajā tirgū tiek pārdotas homogēnas (viendabīgas) preces. Viena pārdevēja attiecīgā prece ir identiska otra pārdevēja attiecīgajai precei. Tas ir standartprodukcijas tirgus: kviešu, kartupeļu, kukurūzas, olu, sviesta un tā tālāk. Un tā ka preces, ko piedāvā piegādātāji, ir savstarpēji aizvietojamas, tad cenas faktors patērētāja izvēlē ir noteicošais.
3.ir pieejama brīva un atklāta informācija par tirgu. Gan ražotāji, gan patērētāji ir informēti par tirgus stāvokli tāpēc viņi iegādāsies preces par viszemāko cenu.
4. ir pieejama brīva ieeja tirgū, brīva izeja no tirgus. Firmas var brīvi uzsākt darbību un to pārtraukt attiecīgajā nozarē. Ir dabiski, ka ražotājam pāreja uz citu ražotni vienmēr ir saistīta ar alternatīvām izmaksām. Tās ir brīvas izvēles izmaksas, un tās būtiski neierobežos ražotāju pārstrukturizēšanos. Tie nav nepārvarami tehnoloģiski, ekonomiski vai birokrātiski šķērsli.
5.Pārdevēji ir neatkarīgi viens no otra. Pārdevēji nemēģina apvienoties, lai vienotos par kādu noteiktu preces cenu.
Pilnīgas konkurences pazīmes liecina, ka pilnīgas konkurences tirgus asociējas ar ideālu tirgus modeli. Šeit tirgus ekonomikas principi izpaužas vistīrākajā formā. Pilnīgas konkurences tirgū valda atklāta, godīga, bet ļoti spēcīga konkurence. Jebkurā brīdī var parādīties jaunas firmas, kas to vēl vairāk saasinās. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1135750
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register