Mūsdienu ekonomiskajā situācijā svarīgu lomu spēlē cena. Cena ir pirmais, kam patērētājs pievērš uzmanību, iegādājoties kādu preci. Un nereti cena ir arī līdzeklis, ar kuru tiek salīdzinātas vienādas preces – tiek nopirkta identiska prece, kurai ir zemāka cena citā veikalā. Protams, vienmēr būs patērētāji, kuriem cena nav tik būtiska, jo viņu ieņēmumi ir pietiekoši, lai atļautos jebkuru preci par jebkuru cenu, taču visumā, skaties uz Latvijas patērētāju rīcību, var apgalvot, ka zemākas cenas produktam vai pakalpojumam būs lielāks pieprasījums.
Referātā aplūkošu Latvijas iedzīvotāju pirktspēju – analizēšu internetā iegūto informāciju par pirktspējas attīstību no 2007.gada līdz 2010.gadam, kā arī apskatīšu iedzīvotāju viedokli pirktspējas jautājumā interneta forumos un ekonomistu prognozes par pirktspējas attīstību turpmākajos gados.
Pirktspēja ir „preču un pakalpojumu daudzums, kādu iedzīvotāji ir spējīgi nopirkt noteiktā laikā par saviem ienākumiem. Tā ir atkarīga no preču un pakalpojumu cenas, iedzīvotāju ienākumiem u. c. nosacījumiem”. …