Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:794134
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1. nodaļa.  Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    5
1.2.  Pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības gaita    7
1.3.  Valodas attīstības traucējumu cēloņi    10
1.4.  Logopēda darbs bērna valodas attīstības sekmēšanā    15
1.5.  Pirmsskolas skolotāja darbs bērna valodas attīstības sekmēšanā    20
  Secinājumi un rekomendācijas    48
  Nobeigums    49
  Saīsinājumu un speciālo terminu skaidrojumi    50
  Bibliogrāfija    51
Extract

Kā liecina pētījumi, Latvijā ir daudz bērnu pirmsskolas vecumā, kam ir valodas attīstības traucējumi. Vidēji tas sastāda no 30-60% bērnu dažādās vecuma grupās. Lauku rajonos vidēji ir 60% bērnu pirmsskolas un sākumskolas vecumā ar valodas traucējumiem, Rīgas pilsētā – 30%.[28., 15.]
Ir skaidrs, ka valodas attīstības traucējumi vistiešāk atsaucas uz bērna sekmēm skolā un saskarsmes procesu gan ar vienaudžiem, gan arī pieaugušajiem. Bērns, kam ir nepietiekams vārdu krājums, ar grūtībām seko mācību vielai. Izrunas traucējumi ietekmē lasīšanas (disleksija) un rakstīšanas (disgrāfija) apguvi pirmajās klasēs. Pats skolas gaitu sākums tādam bērnam ir neveiksmīgs.
Grūtības šiem bērniem var rasties gan nepareizi saklausot vārdus, gan nesaprotot to nozīmi, gan atceroties verbālo mācību materiālu, gan visā sazināšanās procesā ar vienaudžiem un skolotājiem. [ 29., 15.]
Zinātne un darbs praksē ar bērniem pierāda, ka runas attīstības aizkavēšanās, nopietni runas traucējumi atsaucās arī uz bērna psihisko attīstību, jo tā ir pilnīgi atkarīga no bērnu runas attīstības stāvokļa. Novēlota runas attīstība rada arī psihisko procesu: atmiņas, domāšanas, uzmanības u.c. traucējumus, tas negatīvi ietekmē bērna raksturu un uzvedību. Tādēļ, jau pirmsskolas vecumā vecākiem un pedagogiem uzmanīgi jāseko bērna valodas attīstībai.
Palīdzību savu problēmu atrisinājumam bērni ar valodas sistēmas traucējumiem saņem tikai daļēji, turklāt tikai tie, kuru vecāki apzinās savu bērnu problēmas un ir materiāli nodrošināti, vai arī tie, kas mācās mācību iestādēs, kur strādā logopēds. Turklāt sniegtā palīdzība bieži vien ir nevis problēmas cēloņu meklēšana un likvidēšana, bet gan iedarbība uz problēmas sekām. [28., 13.]
Grūtības sagādā gan logopēdu trūkums, gan to sadale neatbilstoši diagnosticēto bērnu skaitam. Nodrošinājums ar speciālistiem līdz šim pamatojās uz LR Izglītības un zinātnes ministrijas rīkojumu Nr. – 182 (04.04.95.). Tas paredzēja vienu logopēda vietu uz katriem 800 skolēniem. Ar Izglītības un zinātnes ministrijas rīkojumu 1997.gada 26.martā ir mainīts šis sadalījums. Tagad viena logopēda likme ir uz 600 skolēniem vispārizglītojošās skolās rajonā, pilsētā vai pilsētas rajonā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register