-
Plakanā pēda
Nr. | Chapter | Page. |
ANOTĀCIJA | 5 | |
IEVADS | 5 | |
1. | PĒDA | 6 |
1.1. | Plakanās pēdas veidi | 8 |
1.2. | Plakanās pēdas pakāpes | 9 |
2. | PLAKANĀS PĒDAS PROFILAKSE UN ĀRSTĒŠANA | 10 |
2.1. | Īpašas uzmanības periodi, lai novērst plakanās pēdas attīstību | 10 |
2.2. | Plakanā pēda – sākums citām problēmām | 11 |
2.3. | Deformācijas pārtraukšana | 12 |
3. | PRAKTISKĀ DAĻA | 13 |
3.1. | Medicīnisko kartīšu analīze | 13 |
3.2. | Tests, ar kura palīdzību var noteikt plakanās pēdas esamību | 14 |
3.3. | Anketēšanas rezultāti | 20 |
SECINĀJUMI | 24 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 25 | |
PIELIKUMS | 26 |
IEVADS
Darba tēma: Plakanā pēda
Tēma ir izvēlēta pēc savas aktualitātes. Plakanā pēda ir bieži sastopama slimība starp pusaudžiem, kas var izraisīt daudz nopietnākas problēmas nākotnē. Pasaules vadošie ortopēdi atzīst, ka plakanā pēda nav tikai pēdu problēma. Pēda ir dabas dota unikāla atspere, kas ļauj cilvēkam staigāt, skriet, dejot, amortizējot katra soļa radīto triecienu. Plakanās pēdas gadījumā šī atsperes funkcija ir traucēta un trieciena vilnis virzās augšup uz ceļiem, gūžām, muguru, jūtami cieš tās divas mugurkaula daļas, kuras vairāk kustas, – jostasvieta un kakla rajons.
Darba mērķis: Izpētīt plakanās pēdas attīstību 9.vidusskolas 11.klašu skolēniem laika periodā no 1997. līdz 2008. g.
Darba uzdevumi:
1. Analizēt plakanās pēdas jēdziena skaidrojumu teorētiskajā literatūrā
2. Apkopot informāciju par plakanās pēdas profilaksi un ārstēšanu.
3. Analizēt skolēnu attieksmi pret savu veselību.
4. Iepazīstināt skolēnus, kā var novērst plakano pēdu un tās attīstību.
Hipotēze: Plakanā pēda ir bieži sastopama slimībā starp 9. vidusskolas 11. klašu skolēniem .
Darbā izmantotās metodes: teorētiskās literatūras analīze, anketa, novērojums, testēšana.
Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, 9 izmantoto informācijas avotu saraksta un 2 pielikumiem. Darbā ir 4 attēli, 1 tabula, 7 diagrammas.
1. PĒDA
Plakanā pēda – pes planus, pes valgus, pes plano-valgus – ir pēdas deformācija, kad notiek pēdas velves pazemināšanās. Lai labāk saprastu šo slimību, jānoskaidro pēdas anatomiskās īpašības. Evolūcijas procesā tā ieguva formu, kas ļauj vienmērīgi izkārtot visa ķermeņa svaru. Pēdas kauli ir saistīti savā starpā ar izturīgiem starpkaulu saišķiem (tie ir šķiedraini veidojumi no saistaudiem, kas ir sakārtoti kušķīša veidā, kas saista kaulus) un veido tās velvi, kas ir atbildīgs par kustību amortizāciju staigāšanas un skriešanas laikā. Izliektās velves ir orientētas gareniskā un šķērseniskā virzienā. Tāpēc pieauguša cilvēka pēda normālā stāvoklī balstās uz trijiem punktiem – uz papēdi, uz pirmā pleznu kaula galviņas un piekto pleznu kaulu. (1)
…
Plakanā pēda ir bieži sastopama slimība starp pusaudžiem, kas var izraisīt daudz nopietnākas problēmas nākotnē. Pasaules vadošie ortopēdi atzīst, ka plakanā pēda nav tikai pēdu problēma. Pēda ir dabas dota unikāla atspere, kas ļauj cilvēkam staigāt, skriet, dejot, amortizējot katra soļa radīto triecienu. Plakanās pēdas gadījumā šī atsperes funkcija ir traucēta un trieciena vilnis virzās augšup uz ceļiem, gūžām, muguru, jūtami cieš tās divas mugurkaula daļas, kuras vairāk kustas, – jostasvieta un kakla rajons.
- Pēdas kā ķermeņa balsts
- Plakanā pēda
-
Traumatisms džudo
Research Papers9 Anatomy, Medicine and Hygiene, Sport, Fitness
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pēdas kā ķermeņa balsts
Research Papers for secondary school3
-
Traumatisms džudo
Research Papers for secondary school9
-
Refleksoloģija un tās ietekme uz cilvēka organismu
Research Papers for secondary school29
-
Pusaudži un alkohols
Research Papers for secondary school23
-
Vidusskolēnu fizioloģiskie rādītāji
Research Papers for secondary school20