Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:841215
 
Evaluation:
Published: 31.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
  Analītiskās metodes   
  Salīdzināšanas metode   
  Vertikālā salīdzināšana   
  Horizontālā salīdzināšana   
  Faktoru noteikšanas (analīzes) metode   
  Detalizācijas metode   
  Vidējo lielumu metode   
  Relatīvo lielumu metode   
  Grafiskās metodes   
  Bilances metode   
  Mērķprogrammu metode   
  Mērķprogrammu metodes vispārīgs raksturojums   
  Mērķu koka izmantošana uzņēmējdarbības plānošanā   
  Ekspertu metode   
  Normatīvā metode   
  Direktīvā metode   
  Indikatīvā metode   
  Tīklveida plānošanas un vadīšanas sistēma   
  Tīklveida plānošanas un vadīšanas sistēmas raksturojums   
  Tīkla grafika galvenie elementi   
  Tīkla grafika izstrādāšanas galvenie noteikumi   
  Tīkla grafika laika parametri un to aprēķināšana   
  Tīkla grafiku aprēķins tabulā   
  Secinājumi   
Extract

Ievads
Plānošana ir uzņēmējdarbības mērķu, šo mērķu sasniegšanai nepieciešamo resursu un darbību, kā arī sagaidāmo rezultātu noteikšana konkrētam laika posmam nākotnē.
Bieži vien plānošana ir sagatavošanas stadija lēmumu pieņemšanai, piemēram, dibināt vai nedibināt savu uzņēmumu, uzsākt vai neuzsākt uzņēmējdarbību, un attiecīgo lēmumu pieņemšana. Tātad plānošana ietver mērķu un to sasniegšanas ceļu noteikšanu.
Var teikt, ka plānošana kā process ir darbības mērķu noteikšana, to sasniegšanas stratēģijas un taktikas izstrādāšana, kā arī sagaidāmo rezultātu novērtēšana.
Plāns ir rīcības modelis: tas rāda, kā vadīs uzņēmējdarbību, ko vēlas sasniegt. Tas ir vēlmju un iespēju saskaņošanas modelis.
Plānošana ir nepieciešama, lai saskaņotu savstarpēji saistītu uzņēmumu, organizāciju, personu darbību un katrs varētu sasniegt savu nosprausto mērķi.
Plānošana ļauj virzīties uz izvirzītajiem ilgtermiņa mērķiem, veiksmīgāk veikt izvēli starp vairākiem iespējamiem problēmu risinājumiem, efektīvāk kontrolēt uzņēmējdarbību, veiksmīgāk izvietot kapitālu u.tml.
Uzņēmējdarbības (ražošanas) plānošana notiek ne tikai uzņēmējsabiedrībās un uzņēmumos, bet arī vadības augstākajos līmeņos - Ministru kabinetā un ministrijās, kā arī teritoriālajā līmenī.
Plānošanas procesā izmanto informāciju par pagātni un tagadni, kā arī cenšas prognozēt nākotni.
Pazīstamākās metodes, ko izmanto plānošanā, ir:
• analītiskās;
• bilances;
• mērķprogrammu;
• ekspertu;
• normatīvā;
• direktīvā;
• indikatīvā;
• tīklveida.

Analītiskās metodes
Analītiskās metodes galvenokārt izmanto plānošanas pirmajā posmā, kad vāc un apstrādā informāciju. Sīkāk šīs metodes aplūko citos mācību priekšmetos, piemēram, saimnieciskās darbības analīzē, ekonomiski matemātiskajās metodēs, statistikā u.c.
Uzņēmējdarbības (ražošanas) plānošanas sākumposmā ir nepieciešams novērtēt savākto informāciju, to izanalizēt. Šim nolūkam lieto dažādas analītiskās metodes.
Salīdzināšanas metode
Izšķir divus salīdzināšanas metodes veidus: 1) vertikālo salīdzināšanu; 2) horizontālo salīdzināšanu.
Vertikālā salīdzināšana
Šo analīzes veidu izmanto strukturālo izmaiņu novērtēšanai (parasti vienā laika periodā). No dotās rādītāju sistēmas izvēlas vienu rādītāju, kurā ietilpst vairāki citi rādītāji, un to pielīdzina 100%.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register