-
Plašsaziņas līdzekļu ietekme uz politiku un tās procesiem
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Plašsaziņas līdzekļi | 3 |
2. | Plašsaziņu līdzekļu ietekme uz politiku un tās procesiem | 4 |
3. | Sabiedriskie plašsaziņu līdzekļi | 4 |
4. | Ceturtā vara | 5 |
4.1. | Rezultāti | 6 |
4.2. | Morālā uzraudzība | 6 |
5. | Plašsaziņas līdzekļu vienkāršots darbības princips | 7 |
6. | Masu manipulācijas metodes | 7 |
6.1. | „Birku” piekarināšana | 7 |
6.2. | Redzamāko vietu izmantošana | 8 |
6.3. | Neproporcionāls viedokļu attēlojums | 8 |
6.4. | Noklusēšana | 8 |
6.5. | „Ekspertu” viedoklis | 8 |
6.6. | Teksta izraušana no konteksta un pārfrāzēšana | 9 |
6.7. | Viedokļu kā ziņu attēlojums | 9 |
6.8. | Sabiedrības kaislību uzkurināšana vai slāpēšana | 9 |
7. | Plašsaziņas līdzekļi – viens no globālās varas instrumentiem | 10 |
8. | Plašsaziņas līdzekļu loma demokrātiskā sabiedrībā | 10 |
8.1. | Informēšana | 10 |
8.2. | Izglītošana | 10 |
8.3. | Socializēšanas funkcija | 11 |
8.4. | „Sargsuņa” funkcija | 11 |
8.5. | Mobilizēšana | 11 |
8.6. | Dienas kārtības veidošana | 11 |
8.7. | Platforma politiskajām diskusijām | 11 |
9. | Secinājumi | 12 |
10. | Izmantotie avoti | 13 |
9. Secinājumi
1. Plašsaziņu līdzekļi ir neatņemama mūsdienu cilvēku dzīves sastāvdaļa.
2. Plašsaziņas līdzekļi veido cilvēku viedokļus par politiku un dažādiem politiskajiem procesiem, cilvēkiem, bet ne vienmēr šis viedoklis, kurš cilvēkiem ir izveidojies ir patiess, jo bieži žurnālisti manipulē ar sabiedrību vai kādu sabiedrības daļu.
3. Mūsdienu sabiedrībai vēl joprojām ir maldinoši uzskati par sabiedriskajiem plašsaziņas līdzekļiem un to galvenajiem mērķiem.
4. Plašsaziņas līdzekļi ir „ceturtā lielā vara” Latvijā.
5. Kaut arī plašsaziņas līdzekļiem mūsdienās ir ļoti liela vara, tā var būtiski ietekmēt sabiedrības domāšanu, bet nevar krasi manīt politiku un tās procesus. Tā atspoguļo politiku un tās procesus, bet būtiski neietekmē ne politiķu ne pašus politiķus.
6. Plašsaziņu līdzekļi bieži pilda politiskās varas morālās uzraugu funkcijas, tā atklāj ne tikai valsts un sabiedrības interesēm neatbilstošu rīcību, bet arī elites cilvēku apjukumu, domāšanas mazspēju, neprofesionalitāti, nekaunīgus melus un pārliecinošas puspatiesības.
7. Žurnālisti bieži izmanto tādas manipulāciju metodes, kā:
„Birku” piekarināšana;
Redzamo vietu izmantošana;
Neproporcionāls viedokļu attēlojums;
Noklusēšana;
„Ekspertu” viedoklis;
Teksta izraušana no konteksta un pārfrāzēšana;
Viedokļu kā ziņu attēlojums;
Sabiedrības kaislību uzkurināšana vai slāpēšana;
8. Globālā mērogā plašsaziņas līdzekļi pārsvarā kalpo kā ilglaicīgi augsnes sagatavotāji noteiktiem notikumiem un kā tieši īslaicīgu mērķu realizācijas instrumenti.
…
Plašsaziņu līdzekļi, Plašsaziņu līdzekļu ietekme uz politiku un tās procesiem, Sabiedriskie plašsaziņu līdzekļi, Ceturtā vara, Rezultāti, Morālā uzraudzība, Plašsaziņas līdzekļu vienkāršots darbības princips, Masu manipulācijas metodes, "Birku" piekarināšana, Redzamāko vietu izmantošana, Neproporcionāls viedokļu attēlojums, Noklusēšana, "Ekspertu viedoklis", Teksta izraušana no konteksta un pārfrāzēšana, Viedokļu kā ziņu attēlojums, Sabiedrības kaislību uzkurināšana vai slāpēšana, Plašsaziņas līdzekļi – viens no globālās varas instrumentiem, Plašsaziņas līdzekļu loma demokrātiskā sabiedrībā, ...
- Nacisma ideoloģijas ietekme uz Vācijas likumdošanu laika posmā no 1933. līdz 1945.gadam
- Plašsaziņas līdzekļu ietekme uz politiku un tās procesiem
- Sabiedriskās kustības un politiskās partijas Skandināvijas valstīs
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Nacisma ideoloģijas ietekme uz Vācijas likumdošanu laika posmā no 1933. līdz 1945.gadam
Research Papers for secondary school9
-
Sabiedriskās kustības un politiskās partijas Skandināvijas valstīs
Research Papers for secondary school5
-
Vērtību ietekme uz politisko kultūru
Research Papers for secondary school15
-
Priekšvēlēšanu aģitācijas ietekme uz vēlēšanu rezultātiem
Research Papers for secondary school8
-
Kā iestāšanās Eiropas Savienībā ietekmē Latvijas tiesību sistēmu vai komercdarbību Latvijā?
Research Papers for secondary school2