Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:963491
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Saskarsmes jēdziens, tā būtība    5
2.  Saskarsmes veidi    8
2.1.  Verbālā saskarsme    8
2.2.  Neverbālā saskarsme    9
3.  Pozitīva piemēra nozīme bērna audzināšanā ģimenē    12
4.  Vecāku autoritātes loma vecāks - bērns, bērns – vecāks mijiedarbībā    16
5.  Saskarsmes attiecību barjeras    21
6.  Audzināšanas stili ģimenē    23
7.  Pozitīvās saskarsmes nozīmes bērna attīstībā praktiskā izpēte    28
7.1.  Bērnu aptaujas izvērtējums    28
7.2.  Vecāku anketēšanas izvērtējums    31
7.3.  Pozitīvas saskarsmes ietekmes uz bērna attīstību izpētes izvērtējums    37
  Secinājumi    39
  Izmantotā literatūra    40
  Anotācija    42
Extract

Pirmsskolas vecuma bērns attīstās, apgūstot paaudžu sociālo pieredzi nepārtrauktā saskarsmē un sadarbībā ar citiem cilvēkiem. Bērns nav pakļauts gadījuma ietekmēm un neveidojas stihiski. Jau no pirmajām dzīves dienām bērns nonāk apzinātas, mērķtiecīgas vecāko paaudžu iedarbības lokā. L. Ģēgere raksta, ka jebkura ārējā ietekme “iziet” caur bērna iekšējo pasauli, kurai piemīt individuāla savdabība [6;15].
Cilvēka mūžs sākas ģimenē. Te bērns saņem savu dzīvību un tuvinieku pirmo aprūpi. Ģimene ir juridiski apstiprināta sabiedrības vismazākā vienība. Vecākiem ir jāuzņemas atbildība par bērna garīgo un arī materiālo bāzi viņa attīstībā. Bērns nepārtraukti mainās un ne tikai mūsu audzināšanas un dažādu stilistisku iedarbību rezultātā, bet mainās arī savas dabiskās vecumattīstības gaitā [18;4].
Ģimeni raksturo tās locekļu savstarpējās attiecības, kas nosaka ģimenes locekļu saticīgumu, vienotas prasības bērna audzināšanā, savstarpēju cieņu, atbildību un spēju rūpēties vienam par otru. Savstarpējo attiecību raksturs ir atkarīgs no vecāku autoritātes.
Cilvēkam savstarpējās attiecības gan ģimenē, gan ārpus tās nav iedomājamas bez saskarsmes. Mainoties sociālajai videi, situācijai, attieksmei pret izglītības nozīmi, Latvijā arvien vairāk tiek pievērsta uzmanība bērnu spējām iekļauties sabiedrībā, pielāgoties tās vajadzībām, ar kurām būs nepieciešams saskarties turpmākajā dzīvē. Pozitīva rezultāta iegūšana ir balstīta uz piemērotas saskarsmes iemaņu veidošanu ar cilvēkiem, lietām, parādībām, sabiedriskiem notikumiem [23;16]. Tāpēc savā darbā “Pozitīvas saskarsmes nozīme bērna attīstībā” es tuvāk pētīšu jautājumus par saskarsmes nozīmīgumu ģimenē pirmsskolas vecumā, par to, kā vecāku attieksme ietekmē bērna izaugsmi.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register