Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:493227
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.04.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  IEVADS    3
2.  EFEKTĪVĀ KLAUSĪŠANĀS    4
3.  SLIKTI KLAUSĪŠANĀS IERADUMI    7
4.  LABA KLAUSĪTĀJA DAŽAS ĪPAŠĪBAS    8
5.  KĀ IEMĀCĪTIES EFEKTĪVI KLAUSĪTIES?    9
6.  PILNVĒRTĪGĀS KLAUSĪŠANĀS MODELIS    12
7.  SECINĀJUMI    14
8.  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    15
Extract

Klausīšanās ir informācijas uztveres process. Dzirdēt un klausīties nav viens un tas pats. Ar klausīšanos mēs izrādām cieņu citiem, tas liecina, ka mēs viņus uzskatam par mūsu uzmanības vērtiem.
Klausīšanās sākas ar labu vidi. Nav iespējams klausīties, ja:
ir bail;
ir sasprindzināta gaisotne.
Klausīties nozīmē daudz vairāk nekā vienkārši dzirdēt, reizēm klausoties pie sevis domājam: „Ko es atbildēšu?” Šinī gadījumā jūs domājat par savu atbildi, nevis ieklausāties vārdos, ko saka sarunu biedrs. Ja jūs uzmanīgi klausāties, atbilde „nāk pati no sevis”.

Izšķir vairākus klausīšanās līmeņus:
dzirdēšana – jūs dzirdat, ko partneris saka, bet tajā neiedziļināties;
klausīšanās – tai raksturīga:
koncentrēta uzmanība pievērsta teiktā saturam;
ieklausīšanās galvenajā tēmā, nevis atsevišķos faktos.
Nepietiek tikai ar klausīšanos, teiktais ir jāsaprot.
sapratne – tā ir spēja izprast partnera teikto. Šādi var labāk uzzināt otra vajadzības un intereses.
Bez klausīšanās sarunas nav iespējamas. Jūs varat pieprasīt, šantažēt, izspiest un piekāpties, bet, kamēr nebūsit gatavi ieklausīties sarunu partnerī, sarunas nebūs iespējamas.
2. Efektīvā klausīšanās.

Efektīvā klausīšanās ietver sevī aktīvu piedalīšanos sarunā – arī tādā gadījumā, ja pats nerunājot, tikai ar interesi klausāties.
Šis process ir ļoti grūts, jo nepieciešama:
koncentrēšanās;
iesaistīšanās;
jautājumu uzdošana;
stāstītāja pamudināšana.
Partneris var saprast, ka viņā klausās, pēc dažām ārējām pazīmēm:
„uzmanības pozas” – pieliecoties pretī stāstītājam, pamājot ar galvu, it kā apliecinot „jā – jā”;
īsu jautājumu uzdošanas (Kā jūs teicāt? Vai es pareizi sapratu? Cik? Kur? Kad?);
smaida, galvas mājiena;
acu kontakta.
Cilvēks, kurš uzmanīgi klausās, parasti uzdod jautājumus un tad gaida atbildi. Šajā gadījumā klausīšanās procesā klausītājs nodrošina partneri ar atgriezeniskās saites signāliem – klausās un uzdod jautājumus.
Var izmantot vairākus atgriezeniskās saites signālus:
partneri atbalstošos signālus – klausītājs pauž ieinteresētību un vēlēšanos klausīties – viņš pamāj ar galvu, ieņem „uzmanības pozu”;
precizējošos signālus – šeit izmanto atsevišķās frāzes: „Vai nevarētu paskaidrot tuvāk?”, „Jūs teicāt, ka...?”;
pārstāstošos signālus jeb parafrāzes – sacīto atstāstot saviem vārdiem, ja esat pareizi sapratis, runātājs runās tālāk;
jūtas atspoguļojošos signālus – sniedzot emocionālu atbalstu („Jūs šodien esat labā noskaņojumā”).…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1190327
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register